Avui serà el soterrar de la nostra companya Elia Serrano

Èlia Serrano va faltar el passat dilluns 3 d'octubre. Elia era una militant històrica del STEPV, una persona que va lluitar tota la seua vida. Ho va fer contra la dictadura, per les llibertats democràtiques, per una societat més justa i igualitària, per l'alliberament de les dones, la recuperació nacional del País Valencià i la normalització de la nostra llengua.
Professora de Secundària, va ser delegada de la Junta de Personal Docent de València durant molts anys, va participar molt activament, des de fa més de trenta anys, a les darreries dels anys setanta, en tots els àmbits del sindicat.

València, 5 d'octubre de 2011

XI Congrés STEPV

El Sindicat inicia la campanya de les eleccions sindicals en l’ensenyament amb un homenatge al professorat jubilat i la presentació del llibre “35 anys de STEPV”

300 persones assisteixen a la festa de STEPV a l’Alcúdia

Unes 300 persones d’arreu del País Valencià han assistit a l’Alcúdia per a homenatjar novament una generació que va iniciar el moviment de professorat que va fundar el Sindicat. En l’acte també s’ha presentat el llibre 35 anys de STEPV i s’ha donat el tret d’eixida de la campanya electoral del Sindicat, amb la presentació dels caps de llista de les tres juntes de personal docent, d’Alacant, València i Castelló.

La jornada ha comptat amb l’actuació de Pep Gimeno “el Botifarra” de Xàtiva i hi han intervingut algunes de les persones que s’han jubilat enguany o que es jubilen el curs que ve i que van fundar el sindicat. En concret, José Manuel López Grima, Albert Sansano, Vicent Sellés, Honorat Ros…

Joan Blanco, responsable de publicacions de STEPV, ha presentat el llibre sobre els 35 anys del Sindicat i ha destacat el llibre permet conèixer la transformació del sistema educatiu valencià, des dels anys durs del franquisme i la transició fins el moment actual. També ha explicat la transformació del propi Sindicat, que va nàixer de les coordinadores de mestres fins a convertir-se en la Intersindical Valenciana, una força sindical en continu creixement que agrupa sindicats de diferents sectors productius.

Quant a la campanya electoral, s’han presentat els caps de llista de les tres candidatures per cada una de les tres juntes de personal: Salva Vidal per Alacant, Lola Vives per Castelló i Marc Candela per València.

La campanya electoral de STEPV per a les eleccions sindicals, que tindran lloc el 2 de desembre en l’ensenyament públic (universitari i no universitari) i al llarg de tot el curs en el concertat, duent com a lema de campanya “Més respecte”.

Més respecte per al professorat, l’alumnat i el sistema educatiu davant les agressions d’aquests darrers anys per part de la Conselleria d’Educació que han culminat enguany amb una retallada sense precedents de pressupostos, professorat, programes d’atenció a la diversitat, desdoblaments de FP, etc.

STEPV vol agrair a totes les persones assistents i, en general, a tota l’afiliació i simpatitzants que fa possible aquest model de sindicalisme a l’ensenyament, assembleari, plural, autònom i valencià.

23 d’octubre de 2010

Com arribar

Benvolguda companya / benvolgut company:

L’any passat, més de quatre-centes persones d’arreu del País Valencià s’aplegaren a
Gandia per homenatjar a la generació que ens va obrir el pas i per commemorar els 30 anys de la nostra revista Allioli.

Enguany, el dissabte 23 d’octubre, als Salons Segle XXI de L’Alcúdia (La Ribera) ens
tornarem a reunir per fer una triple celebració: homenatjar a les persones jubilades del present curs, presentar el llibre col.lectiu de 35 anys de sindicalisme autònom i
assembleari a l’ensenyament i fer el primer acte de la campanya de les eleccions sindicals 2010/2011.

Serà una jornada festiva, des de les dotze del matí fins a la vesprada, que inclourà un bon dinar, així com diverses intervencions, actuacions -entre les quals destaca la participació de Pepe Gimeno “Botifarra”, que ens deleitarà amb les seues cançons- i altres sorpreses que ens faran passar una bona estona.

Amb aquesta carta us convidem a vindre a la festa i participar-hi.

Si l’any passat no vas poder anar, enguany no t’ho pots perdre.

Secretariat Nacional STEPV

AUTOBUSOS
El sindicat posarà a la teua disposició, de manera gratuïta, autobusos que eixiran des de diferents llocs d’Alacant, Castelló i València.

DINAR
El preu del dinar és de 30€.
El termini d’inscripció és el 19 d'octubre.
Hi ha dues formes de pagament:
- ingrés en compte (indicant el nom)
CAM: 2090-0365-12-0200053242
- en efectiu, en qualsevol de les seus.

NO OBLIDES
Confirma l’assistència telefonant a qualsevol de les seus o responsables de comarca/sector

Si t’has jubilat aquest curs no has de pagar res, només cal que telefones a qualsevol de les seus per apuntar-te.

Com arribar                                  informació dels Salons Segle XXI

Si vas en autobús des de

Alacant Castelló València

- Almoradí. Estació bús. 9,30 h
- Elx. Redona Passeig Estació 10 h
- Alacant. México, 29. (Bus) 10,30

- Castelló, eixida antic mercat del dilluns. 10,30 h h.
A confirmar: - Sagunt.
(Camp de Morvedre i Alt Palància)
parada d'autobus que hi ha davant la rotonda de RENFE.

València
Gran Via Ferran el Catòlic, a l'alçada del col·legi Jesús i Maria. 11 h.

Si vas en cotxe

Naix Espai Intersindical,
un lloc exclusiu per a les persones afiliades

Intersindical Valenciana dóna les primeres passes
en el món de la web 2.0 i convida a participar-hi

ACCEDIR A ESPAI INTERSINDICAL

El 28 de juny es va posar en marxa l'Espai Intersindical, un lloc per a servir continguts en format digital, en exclusiva per a les afiliades i afiliats a les organitzacions que conformen Intersindical Valenciana. En les primeres setmanes, l’Espai donarà les seues primeres passes amb un llistat de serveis que s’anira ampliant de manera paulatina. La posada en marxa del servei no implicarà cap limitació dels serveis present en l’actual web sindical, sinó que n’oferirà de nous.
La informació digitalitzada i els espais del web de la Intersindical no han deixat de créixer —tant en informació com en serveis— des que es va inaugurar aquesta modalitat comunicativa. La organització ha apostat per garantir la màxima difusió a les informacions generades des de la Intersindical perque considera que aquesta informació “no és nostra, és de tothom i per això l’oferim de manera permanent, amb l’únic objectiu de garantir que arribe a tothom, sense limitacions. La posada al dia permanent del web del Sindicat, possible pel treball de moltes persones, suposa la millor garantia de democràcia informativa”.
A més de disposar d’una zona exclusiva per al sector de l’ensenyament l’Espai té zones comunes compartides amb la resta d’organitzacions de la Intersindical. En les successives“obres” de construcció de l’Espai, s’incorporaran noves seccions, s’actualitzaran els continguts inicials i s’hi incorporaran nous sectors.
Les persones afiliades a la Intersindical han rebut en els seus domicilis la notificació de l’obertura d’Espai Intersindical juntament amb una contrassenya, generada automàticament, que cadascú pot substituir per una altra que siga més fàcil recordar. L’equip tècnic de manteniment de l’Espai recomana que cada persona afiliada introduïsca la seua adreça personal de correu electrònic, per tal que el sistema puga recordar-li la contrassenya en cas necessari. Les persones que encara no s’han començat a beneficiar del servei han d’enviar l’adreça electrònica a stepv@intersindical.org

Les seccions de l’Espai

La relació següent mostra les seccions amb què Espai Intersindical farà les primeres passes. De manera progressiva, durant les pròximes setmanes i mentre duren les “obres”, el lloc hi introduirà de noves.
n Recull diari de la premsa, a primera hora del matí, amb un extensíssim buidat de la informació de tots els mitjans valencians i estatals agrupats per seccions: treball, ensenyament, administracions públiques, justícia, sanitat, informació general, actualitat política...
n Fòrums de temes relacionats amb l’actualitat sindical: oposicions, concursos... Treball generat en les àrees de funcionament intern del Sindicat: polítiques d’igualtat, salut laboral i medi ambient, ensenyament privat...
- Relació completa de la revista Allioli des de 1979 i d’altres mitjans editats pel Sindicat amb anterioritat, com els Fulls Informatius.
- Accés a informacions jurídiques generals, aspectes administratius, etc.
n Accés a les activitats de formació promogudes des de l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella.
- Instàncies i models administratius.
- Aportacions sobre aspectes puntuals de la negociació dels diferents sectors.
- Ajuda en la gestió de sol·licituds sobre l’aplicació de la Llei de Dependència.
- Informació sobre els horaris d’atenció en les seus dels responsables comarcals, mesures bàsiques sobre salut laboral, funcionament dels serveis jurídics, etc.
- Recursos educatius en el web (Enxarxats): enxarxats.intersindical.org

28 juny 2010

Més de 400 persones assisteixen a l’homenatge a la generació del sindicalisme assembleari i l’escola valenciana i per celebrar 30 anys de la revista Allioli

Guia organitzativa sindical 2010/11

Unió Intercomarcal

Alacant  - Castelló  -  València

Si no l'has rebuda,
demana-la en qualsevol de les seus

14 d'abril: 30 anys del primer congrés de la Federació dels Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià

de congrés

X Congrés
  III congrés

9 congrés STEs-i
I Confederació Intersindical

IX Congrés
  II congrés

8 congrés
STEs-i

VIII Congrés
  I Congrés

més informació

Del 12 al 14 d’abril de 1979, Elx va acollir el congrés constituent de la Federació de Sindicats de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià, unió dels sindicats autònoms STEA (Alacant ), STEC (Castelló) i SATE (València), i poc després rebatejat com a Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV).

Aquests dies es compleixen, per tant, 30 anys de la celebració d’aquell congrés fundacional que aglutinà el moviment que va començar a emergir en l’ensenyament al llarg dels anys 70 i que reclamava una organització “autònoma, representativa i democràtica”.

Un any abans, un secretariat provisional es va encarregar de preparar el congrés. Estava format per Rodolfo González Filiu (STEA), Maria Teresa Esteve Martínez (STEC) i Baltasar Vives Moncho (SATE), que van aprovar uns estatuts provisionals —calcats dels tres sindicats— i els va presentar en el registre públic.

Al Congrés hi van participar 140 persones delegades, en representació de vora 4.000 afiliats, per a debatre les ponències d’organització i finances, estatuts i “Alternativa específica a l'ensenyament al País Valencià”. S’hi van aprovar resolucions diverses, sobre l'autonomia del País Valencià i la Federació STEPV; el fracàs escolar; la discriminació de la dona; l'ensenyament privat i les subvencions; els trasllats forçosos; la necessitat d’una universitat per a les comarques del Sud, entre altres.

També es va elegir el Secretariat Nacional, integrat per José Ramón Bas (privada, Marina Baixa); Ismael Blasco (EGB, Horta nord); Ximo Gómez (INB, l’Horta); José González Box (EGB, Vega Baja); J. Manuel López Grima (EGB, Vega Baja); Toni Lluch (EGB, Baix Maestrat); Elvira Mondragón (EGB, Horta Nord); Ofèlia Soler (EGB, Baix Maestrat). En la comissió de garanties hi eren Rafael Campillo (Alacant), Fernando Ginés (Castelló) i Teresa Pitxer (València). Finalment, José María García del Río (Alacant), Àngel Sorní (València) i Rafael Gutiérrez (Castelló) van integrar la comissió de control administratiu.

Aquell primer congrés cohesionava un moviment de mestres democràtic i unitari, que aglutinava maneres de pensar diverses i que ha estat l’hegemònic en el sistema educatiu al País Valencià. El llistat de les persones que hi van participar i que es van deixar la pell en la lluita per una escola digna, per la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de l’ensenyament seria interminable. Totes i tots mereixen estar presents en la memòria de la lluita per l'Escola Pública.

< anar al començament | index ensenyament públic | All-i-Oli | Principal >