Reforma laboral

No a la reforma laboral, no al decret de retallades

Les treballadores i els treballadors estem patint una agressió sense precedents contra els nostres drets laborals i socials.

Cartell d'Intersindical contra la Reforma laboral.
13 / 03 / 2012 | Intersindical

Els darrers anys, els governs valencià i espanyol han aprovat diversos plans d’ajustament i normes lesius per a les nostres condicions de treball i les retribucions que rebem per fer la nostra faena.
El 2010, el govern de Zapatero va aprovar un pla d’ajustament i una reforma laboral que van desencadenar la convocatòria d’una vaga del personal del sector públic el 8 de juny de 2010 i la vaga general del 29-S. I uns quants mesos més tard es va signar un acord de pensions que augmentava l’edat de jubilació i en rebaixava la quantia.

El període de govern popular s’ha caracteritzat també pel balafiament dels recursos públics

Al País Valencià, el govern de Fabra ha aprovat uns pressupostos per a 2012 i el Decret Llei 1 / 2012 que suposen una mostra clara de la política antisocial del govern valencià. El decret aprovat el passat 5 de gener de 2012 suposa una retallada històrica dels salaris del personal docent i sanitari, la reducció de jornada i de salari del personal interí de l’Administració del Consell, i l’impagament dels mesos de juliol i agost al professorat interí. A més, el decret conté altres mesures que atempten contra la qualitat dels serveis públics i contra la dignitat de les persones que hi treballen, com la reducció, en més de 400 milions d’euros, de la partida destinada a sanitat, o la introducció de mesures que augmenten, de manera poc proporcional, la fiscalitat del conjunt de la ciutadania. Aquestes mesures són la continuïtat de la política d’agressió sostinguda al personal del sector públic i als serveis públics que practica el Partit Popular des que governa el país. Aquest període de govern popular s’ha caracteritzat també pel balafiament dels recursos públics i pels casos de corrupció, en què partides astronòmiques de diners públics han sigut desviats a mans privades, en compte de servir per a crear ocupació i riquesa per al conjunt de la ciutadania valenciana.
El govern de Rajoy tampoc no ha perdut temps. En només tres mesos de govern ha posat en marxa tot un paquet de mesures encaminades a resoldre la crisi financera per mitjà del saqueig a treballadores i treballadors, i per la via d’avançar en la desregulació del mercat laboral i en la liberalització dels serveis públics que passen a ser gestionats per mans privades. A la primera mesura, la congelació del salari mínim interprofessional, l’han seguida una sèrie de mesures d’ajustament que suposen una gran reducció de la despesa i de les plantilles dels serveis públics estatals i autonòmics, la congelació dels salaris del personal de les administracions públiques o l’augment de l’IRPF, que recau basicament sobre les treballadores i els treballadors.
Ara, el govern espanyol, amb el suport del PP, CiU, UPN i Foro Asturias, ha aprovat una reforma laboral que, entre altres perjuís per a la classe treballadora, facilita i abarateix els acomiadaments; desmantella la negociació col·lectiva; potencia la precarietat laboral dels contractes; afavoreix l’aprovació dels expedients de regulació d’ocupació (ERO) o elimina la ultraactivitat dels convenis. Una reforma laboral que augmentarà la desocupació, la pobresa i la desprotecció de les treballadores i els treballadors a costa d’augmentar els beneficis i el poder de decisió de les empreses. No oblidem que empresaris i bancs han tingut una responsabilitat decisiva en aquesta crisi i no pareix raonable pensar-nos que, investint-los de més poder, seran l’avantguarda de la recuperació. L’empobriment de les persones ocupades permetrà augmentar els benificis de les empreses i la riquesa de les famílies més poderoses, però dificultarà la redistribució de la riquesa i la protecció de les persones aturades i la societat en general, que ha de ser la prioritat principal d’un estat social. Els governs i els partits en són responsables perquè han consentit la corrupció del pacte social en què se’n sustenta la legitimitat, però qui hi ha darrere seu és la classe dominant de sempre amb la seua entranyable voracitat. No content amb tot això, el govern espanyol anuncia noves retallades per al final del mes de març i prepara un nou paquet de retallades inclòs en els Pressupostos Generals de l’Estat de 2012, que es presentaran el dia 30 de març.
Intersindical Valenciana es mostra contrària a les polítiques que porten a cap tant el govern valencià com el govern espanyol. Així mateix, adverteix aquelles institucions i grups que es congratulen amb aquestes reformes que el trencament del consens per la pau social tindrà conseqüències: la Intersindical Valenciana estarà al costat dels col·lectius que són les víctimes d’aquesta agressió: dones, joves, persones aturades, persones migrants, tot el personal que veu retallats els seus drets i amenaçades les seues expectatives de tindre una vida millor i de mantindre unes condicions laborals dignes i justament retribuïdes. Per això, considerem que cal una mobilització contínua organitzada pel moviment sindical, les organitzacions socials, els partits polítics, el 15-M i totes aquelles i aquells que s’oposen a les polítiques neoliberals. La vaga general del 29-M no ha de ser una acció aïllada sinó el punt i seguit de les mobilitzacions per a canviar les polítiques socials, laborals i econòmiques,
i construir un sistema de relacions socials i laborals més just i més digne.
L’única lluita que es perd és la que s’abandona.
Descarrega’t el cartell de la campanya contra la reforma laboral (PNG, 138KB).
Descarrega’t el full informatiu de la campanya contra la reforma laboral (PDF, 985KB)