Política Educativa i Renovació Pedagògica

El conseller d'Educació ha entregat els Premis 2007 a la Coeducació

Felicitats des del STEPV-Iv!!

Font de Mora: “El món educatiu ha de ser activament militant en contra de la violència de qualsevol tipus”

(17-1-08)  El conseller d'Educació, Alejandro Font de Mora, ha manifestat, durant l'entrega dels “Premis 2007 de la Comunitat Valenciana a projectes, experiències i materials coeducatius”, que “des del món educatiu hem de ser activament militants en contra de la violència, no sols de gènere sinó de qualsevol tipus, perquè no podem ser aliens a esta realitat que està de permanent actualitat i és un tema tan sensible”.

En este sentit, el conseller d'Educació ha indicat que “l'escola pot contribuir a construir una nova societat, introduint elements que la impregnen per a canviar-la. Per això, és tan important l'educació en valors i, entre ells, el de la igualtat de les persones que hui ens ocupa a través d'estos guardons”.

L'acte ha comptat també amb la presència de la secretària autonòmica d'Educació, Concha Gómez, i el president del Consell Escolar Valencià (CEV), Pedro Ortega.

Font de Mora ha continuat dient que “s'ha parlat molt de la legalitat vigent perquè les lleis són molt importants en este àmbit com en altres però tan important o més és l'acció diària formativa i educativa que pot dur a terme el sistema escolar i les famílies. L'educació ha de contribuir a deslegitimar la violència en qualsevol de les seues manifestacions. I, a més, cal anar de la mà de les famílies per a ajudar a fer que estes situacions de violència es corregisquen”.

El conseller ha destacat que “l'escola ha d'influir en la societat amb un continu contacte amb l'estructura familiar, però cal ser realistes perquè es tracta d'un problema crònic i de difícil solució i cal ser treballadors per a donar solucions com més prompte millor perquè estes situacions de violència no poden succeir en una societat del segle XXI, avançada i democràtica com la nostra on els valors de llibertat i igualtat són fonamentals”.

Finalment, Font de Mora ha felicitat als premiats pel seu esforç i els ha animat “a continuar amb esta tasca tan important i perquè siguen un estímul i un exemple per a la resta dels seus companys docents i tota la societat”. També ha agraït al Consell Escolar Valencià esta iniciativa i el treball que realitza a l'introduir simbòlicament, a través d'estos premis, un incentiu per a treballar, de manera global i transversal, en matèries de coeducació”.

Per la seua banda, Pedro Ortega ha significat que “esta és la segona edició d'uns premis que han comptat des del principi amb el suport del Consell Escolar Valencià i des d'esta institució animem a continuar incrementant els programes, les estratègies i els materials  especialment dissenyats per a la coeducació”.

PREMIATS:

PRIMER PREMI - Modalitat Educació Infantil i Primària:
PROJECTE: “La construcció d'un somni”
AUTOR: Grup docent coordinat per CARMEN LOPEZ NOVELLA
CENTRE: C.P. Baladre de Sagunt

PRIMER PREMI - Modalitat Educació Secundària Obligatòria o Post obligatòria.
PROJECTE: “Igualtat i equilibri de gènere als àmbits escolar i laboral”
AUTOR: Grup docent coordinat per DOLORES GARCÍA SERRANO
CENTRE: I.E.S. Jorge Juan de Port de Sagunt

SEGON PREMI - Modalitat Educació Infantil i Primària:
PROJECTE: “El treball internivell com a metodologia educativa”
AUTOR: Grup docent coordinat per PAULA SALOM PALOMARES
CENTRE: C.P. Verge del Remei de Castelló de Rugat

SEGON PREMI - Modalitat Educació Secundària Obligatòria o Post obligatòria.
PROJECTE: “Diòtima”
AUTOR: Mª TERESA FERRER GONZALEZ
CENTRE: I.E.S. Clara Campoamor d'Alaquàs

TERCER PREMI - Modalitat Educació Infantil i Primària:
PROJECTE: “La convivència de gèneres en l'aula”
AUTOR: CAROLINA ASENSI CROS
CENTRE: C.P. La Fonteta de València

TERCER PREMI - Modalitat Educació Secundària Obligatòria o Post obligatòria.

PROJECTE: “ La violència de gènere: una assignatura pendent”
AUTOR: Grup docent coordinat per Mª MERCÉS MORELL GREGORI
CENTRE: I.E.S. Tirant lo Blanch de Gandia

MENCIÓ HONORÍFICA – Modalitat Educació Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Formació de persones adultes.
PROJECTE: “El sector de la fusta i el moble. Un màs sols d'homes?”
AUTOR: Mª TERESA FRANCÉS MAHIQUES
CENTRE: I.E.S. Politècnic de Castelló.

PROJECTE: “En femení. Experiències pràctiques en el tractament dels desigualtats”
AUTOR: Grup docent coordinat per Mª LOURDES MARCO VAILLO
CENTRE: I.E.S. Les Llomes d'Alacant.

Tornar a STEPV - Política Educativa i Renovació Pedagògica