NOTÍCIES RELACIONS INTERNACIONALS

01/12/11 El Secretariat Nacional de l'STEPV concemna les injustes sentències a sindicalistes en Turquia
7/10/11 7 d'octubre: Dia mundial del treball decent
El treball decent no és un privilegi. L'ocupació i les persones, primer que res

3/09/11 Gravataí i Porto Alegre acolliran el Fòrum mundial social d'educació "Justícia social i ambiental" al gener de 2012
El FME es realitzarà conjuntament amb el Fòrum Social Mundial que amb el mateix tema treballarà per a preparar la Cimera dels Pobles Rio +20

23/08/11 Carta de suport de l'STEPV-Iv al sindicat xilè CUT
23/08/11 Declaració de BASES MAGISTERIALES SALVADOREÑAS sobre les mobilitzacions previstes per al mes de setembre. STEPV - Intersindical Valenciana dóna suport al professorat salvadorenc en la seua lluita per la millora de les condicions laborals i de l'ensenyament del seu país.
11/08/11

STEPV ha enviat un escrit de suport al sindicat Xilé Colegio de Profesores de Chile per mostrar el seu suport a les lluites a favor d'un ensenyament públic.

13/08/11

STEPV es reuneix amb el sindicat peruà SUTEP.

El Secretariat Nacional del STEPV condemna les injustes sentències a sindicalistes en Turquia

El Secretariat Nacional del STEPV mostra la seua repulsa al fet que 25 activistes sindicals turcs, membres de EGITIM Sen-KESK, hagen estat condemnats a sentències de presons per exercir activitats sindicals legítimes.

Per això, el Secretariat Nacional del STEPV condemna fermament les sentències de presons imposades a membres del sindicat EGITIM SEN, incloent-hi Gülcin Isbert, antiga secretària de l'Àrea de gènere del sindicat, i guardonada amb el premi de la Internacional de l'Educació als Drets Humans i sindicals en el recent Congrés a Ciutat del Cap, per participar en activitats sindicals legítimes.

Així mateix, STEPV declara que la imposició d'aquestes sentències dures i injustes és una ofensa a la democràcia i una bretxa en els drets humans i sindicals dels individus afectats.

En conseqüència, demana al Govern i als tribunals turcs que anul·len aquestes sentències per assegurar així als seus ciutadans i ciutadanes la protecció de seus drets humans i sindicals en línia amb els tractats de l'OIT i les Convencions de l'ONU ratificades per Turquia.

Per últim, STEPV mostra la seua total solidaritat amb les persones condemnades i amb el sindicat EGITIM SEN davant d'aquestes condemnes i dels continus entrebancs que pateixen per l'exercici de la llibertat sindical i la defensa dels drets de les treballadores i treballadors.

València, 1 de desembre de 2011.

Secretariat Nacional

7 d'octubre.
Jornada Mundial pel Treball Decent

El treball decent no és un privilegi. L'ocupació i les persones, primer que res.

La Jornada Mundial pel Treball Decent és un dia de mobilització per a tots els sindicats en el món sencer. Cada any s'organitzen centenars d'activitats en centenars de països, en què participen milions de persones.

Des de 2008 la Confederació Sindical Internacional (CSI) ha organitzat el 7 d'octubre la Jornada Mundial pel Treball Decent (JMTD). És una jornada en què tots els sindicats del món s'uneixen per promoure el treball decent. El treball decent ha de figurar en el centre de les accions dels governs per recuperar el creixement econòmic i construir una nova economia global que situï les persones en primer terme.

Intersindical Valenciana també se suma a aquesta jornada reivindicativa i de lluita per millorar les condicions laborals de la classe treballadora en un moment en que la crisi està colpejant durament: atur, precarietat, temporalitat, reducció salarial, pèrdua de drets, reducció de les pensions....

Per això, des de la Intersindical Valenciana animem a les treballadores i treballadors a participar activament en aquest dia a través d'accions en els centres de treball que estan programades

País Valencià, 6 d'octubre de 2011

Gravataí i Porto Alegre acolliran el Fòrum social Mundial d'Educació "Justícia social i ambiental" al gener de 2012

La darrera setmana de Gener de 2012 se celebrarà en la regió metropolitana del Porto Alegre el Fòrum Social Temàtic “Justícia Social i Ambiental” (FSTJSA). Aquest Fòrum és una resposta a la crida de la Societat Civil Brasilera per a Rio+20, un conjunt de xarxes i organitzacions no-governamentals i moviments socials brasilers de diferents àrees d'actuació, que inclou ambientalistes, treballadores/s rurals i urbans, joves, moviments populars, emprenedores/s de l'economia solidària, creada per a la construcció del procés que culminarà al juny de 2012 en la Cimera dels Pobles per al Desenvolupament Sostenible – Rio+20, que serà paral·lela de la Conferència de l'ONU sobre el Desenvolupament Sostenible – UNCSD 2012, també anomenada Rio+20.
El Fòrum Mundial d'Educació (FME), que es va iniciar en Porto Alegre en 2011 i és part del procés del Fòrum Social Mundial (FSM) ha considerat també la necessitat de celebrar conjuntament una edició del FME amb la mateixa temàtica des de l'àmbit educatiu. Aquesta edició se celebrarà en les mateixes dates que el FSM en la ciutat de HYPERLINK "http://www.torsimany.ua.es/insbil/index.php?lang=es-ca&palabra=Gravata%C3%AD" \t "_blank" Gravataí i en Porto Alegre.

El Fòrum Mundial d'Educació (FME) s'ha anat constituint en un ampli espai per a l'articulació d'iniciatives socials, el desenvolupament de pensament crític i la construcció d'alternatives a l'ordre neoliberal, sota el comú convenciment que "Un Altre Món és Possible". Es tracta d'un espai obert de trobada per a l'aprofundiment de la reflexió, el debat democràtic d'idees, la formulació de propostes, l'intercanvi lliure d'experiències i l'articulació per a les accions d'organitzacions i moviments socials que s'oposen al neoliberalisme, al domini del món pel capital i per qualsevol forma d'imperialisme. Des de la seva primera edició, està obstinat en la construcció d'una altra educació per a un altre món possible, centrada en l'ésser humà i per la justícia social i ambiental.

L'objectiu d'aquesta edició temàtica serà fer possible un ampli debat i l'elaboració d'alternatives, en el qual participin els diferents sectors socials de la comunitat educativa i els quals es relacionin amb ella, amb la finalitat d'incloure el màxim de perspectives i situar l'educació per a aquest avanç cap a una societat més justa i sostenible, com a una prioritat i responsabilitat de tota la societat.
Aquesta proposta que suposa pensar estratègicament sobre els desafiaments ètics, científics i polítics, amb les organitzacions de la societat civil, els parlaments i els governs, les empreses, els pobles, per la sostenibilitat de la vida i el planeta, haurà també de sistematizar els temes i els problemes sobre la sostenibilitat que requereixen anàlisi, debat i propostes i definir el pla de treball tenint en compte el procés preparatori i la incidència en la pròpia Conferència Rio + 20.

Una invitació per a participar en el debat previ

El FME 2012 està sent construint com un procès. Aquest consta de dues fases: Una fase prèvia (a partir de setembre de 2011) durant la qual, les organitzacions i moviments socials que en vulguin formar part, podran participar bé a través de debats per la xarxa i la web del FME i amb la realització d'accions, debats, tallers organitzats als seus territoris o camps de treball. La segona fase serà el propi FME a realitzar al gener 2012 en HYPERLINK "http://www.torsimany.ua.es/insbil/index.php?lang=es-ca&palabra=Gravata%C3%AD" \t "_blank" Gravataí. Aquesta serà el punt de partida conjunt al FSM fins a la Cimera dels Pobles.

La Confederació HYPERLINK "http://www.torsimany.ua.es/insbil/index.php?lang=es-ca&palabra=STEs" \t "_blank" d’STEs-Intersindical, fins al moment l'única organització de l'estat espanyol que per ara forma part de la comissió organitzadora d'aquest FME, convida les treballadores i treballadors de l'ensenyament, els sindicats, els moviments de renovació pedagògica, estudiants, mares i pares i moviments socials de l'Estat Espanyol, a participar-hi.

Més informació a http://www.forummundialeducacao.org/

Carta de suport de l'STEPV-Iv al sindicat xilè CUT

Arturo Martínez Molina
Presidente Nacional
CUT

Estimado compañero,

Te escribo en representación de la Intersindical Valenciana y del Sindicat de Treballadores i Treballadors de l'Ensenyament del País Valencià (STEPV) que forma parte de la Intersindical Valenciana. Nuestra organización sindical con implantació en el País Valencià forma parte de la Confederación Intersindical que agrupa a sindicatos e intersindicales del conjunto del estado español.

Desde Intersindical Valenciana y desde el STEPV queremos trasladaros nuestro apoyo a la lucha por una enseñanza pública, gratuita y de calidad como derecho básico para toda la población y por un Chile distinto donde todas las personas tengan acceso a los servicios públicos esenciales en condiciones de igualdad. Por eso, para luchar contra las políticas neoliberales y segregacionistas del gobierno del Presidente Piñeira, podéis contar con nuestra solidaridad y trabajo. Como sabéis, aquí en el estado español y en Europa, estamos inmersos en una política diseñada por los organismos internacionales y aplicada por los gobiernos estatales y regionales para acabar con el estado de bienestar, los servicios públicos y los derechos de los trabajadores y trabajadores. La política aplicada por vuestro presidente Piñeira y por los gobernantes europeos responden a un mismo patrón. Por eso, desde nuestro punto de vista, las organizaciones sindicales y los movimientos populares tenemos que unificar las luchas y apoyarnos unos a otros ya que las luchas y movilizaciones son de todos y todas.

Los días 24 y 25 habéis convocado un Paro Nacional bajo el lema: "Chile debe ser distinto, luchemos por la igualdad". La convocatoria se hace conjuntamente con el Colegio de Profesores y con numerosas organizaciones. A todas ellas les queremos mostrar nuestro más firme apoyo ahora y en todas aquellas luchas y acciones que hagáis en el futuro.

Compañeras y compañeros de la CUT, estamos a vuestra disposición para todo lo que consideréis.

Saludos fraternales.

Vicent Maurí
En representación de la Intersindical Valenciana y del STEPV.

STEPV dóna suport al Colegio de Profesores de Chile.

Reproducció de la carta enviada:

Compañeros y compañeras del Colegio de Profesores de Chile

El STEPV quierte traladaros su solidaridad en la lucha que lleváis a cabo por una enseñanza pública para todos y todas y contra los planes de vuestro gobierno de continuar aplicando las políticas educativas neoliberales.

Las políticas neoliberales las estamos sufriendo en todos los rincones del planeta. En Europa estamos asistiendo a los intentos del capital de desmontar el estado del bienestar; de suprimir los derechos sociales, económicos y laborales de la clase trabajadora y de acabar con las organizaciones populares y el movimiento sindical.

Por eso consideramos, tejer redes en todos los ámbitos para dar una respuesta unitaria y lo más amplia posible a las agresiones a las que nos someten los gobiernos regionales y estatales, los organismos internacionales y los especuladores financieros.

Desde el Colegio de Profesores de Chile, y desde todo el movimiento que se ha organizado en Chile, podéis contar con nuestro apoyo para todas aquellas actuaciones que consideréis oportunas tanto en el ámbito de nuestro país como a nivel estatal, europeo o internacional.

Un saludo fraternal.

STEPV es reuneix amb el sindicat peruà SUTEP

Una representació dels sindicats STEPV - Intersindical Valenciana i del STEI-i (Illes Balears) s'ha reunit amb la direcció del Sindicato Unitario de Trabajadores en la Enseñanza del Perú encapçalada pel seu secretari general René Ramirez. En la reunió es van intercanviar informacions, valoracions i propostes sobre la situació de l'educació, l'economia, les polítiques socials... en el Perú, l'estat espanyol, Amèrica Llatina i Europa.

Per al SUTEP, el canvi de govern és una esperança per acabar amb les polítiques socials, educatives i econòmiques del govern d'Alan García que han aprofundit en la desigualtat social i en la corrupció. Per contra, l'arribada al govern d'Ollanta Humala, al qual va donar suport el sindicat, pot servir per engegar altres polítiques que redistribuesquen la riquesa, milloren els serveis públics dels quals careix una part important de la població, revolucionen l'educació i acaben amb la corrupció.

En eixe sentit, el SUTEP i altres organitzacions gremials de l'educació peruana han fet una declaració “Presidente Ollanta Humala, empecemos la revolución educativa” en la que aposten per reconèixer l'educació como “derecho humano fundamental” i per exigir que es pose “énfasis en la primera infancia, educación rural, de frontera e intercultural” per tal de garantir el dret de tota la població a una educació pública i de qualitat que servesca com motor dels canvis socials que necessita el Perú.

Per la seua part, tant l'STEPV com STEI-i, van informar de la situació de: l'educació a l'estat espanyol; les retallades que porten endavant els governs  autonòmics en matèria social, del pla d'ajust i de les reformes del govern espanyol que va suposar la convocatòria de la vaga general del 29S; pacte de pensions signat per CCOO, UGT, les patronals i el govern espanyol i diversos assumptes de l'actualitat social, política i sindical.

STEI-i va informar dels diversos projectes de col·laboració i cooperació internacional que porta endavant en el Perú i diversos països americans des de fa molts anys. En concret en el Perú té projectes de cooperació i de capacitació de professorart amb l'Institut de Pedagogia Popular i l'IFEJANT. Projectes als quals l'STEPV ha començat a participar des de l'any passat. Els dos sindicats van oferir al SUTEP la possibilitat d'iniciar una via de col·laboració en projectes de capacitació de professorat i d'intercanvi d'experiències. Un oferiment que el SUTEP va acceptar i que es concretarà en el futur.

La reunió que va ser molt interessant i profitosa va acabar amb un intercanvi de materials i la corresponent foto de família. Per part de l'STEPV vam fer un lliurament del llibre sobre la història del sindicat.

El presidente Mauricio Funes , espantado como ha quedado después de la más multitudinaria marcha magisterial del pasado 25 de Julio,por la decisión del magisterio de luchar hasta las últimas consecuencias por defender sus legales y legítimos derechos, desencajadocomo no se había visto antes y con un discurso harto, defensivo, ha amenazado como lo hicieron los dictadores del pasado, DESCONTAR, DESPEDIR Y CONTRATAR NUEVOS DOCENTES PARA QUIENES HAGAMOS LA HUELGA.

Al respecto BASES MAGISTERIALES ha llamado al magisterio a no dejarse intimidar ni sorprender, pues lo que pretende es que aceptemos las migajas salariales del 10% y el 14% divididos en los años 2012, 2013 y 2014.

Ahora convocamos al magisterio para el 12 de septiembre a tres grandes marchas saliendo1)  del salvador del mundo, 2) la plaza cívica y 3) el reloj de flores hacia el ministerio de hacienda donde se hará la consulta nacional SÍ A LA HUELGA GENERAL..

y para el 30 de septiembre a cerrar todas las fronteras de EL SALVADOR. como respuesta la las amenazas del presidente.

por lo que denunciamos ante todas las organizaciones internacionales el maltrato que el gobierno de Mauricio Funes está dando al magisterio nacional de El Salvador, al mismo tiempo exhortamos para que envíen notas al presidente Funes para que reabra la mesa de negociación.

por la defensa de los derechos de los trabajadores, Bases Magisteriales

Lic.Abraham Zúñiga Salguero
secretario de relaciones