Què és el Sindicat de jubilats, jubilades i pensionistes de la Intersindical Valenciana

El Sindicat de Jubilats, Jubilades i Pensionistes de la Intersindical Valenciana, és una organització integrada en la Intersindical Valenciana del P.V. És una organització de classe que defensa els drets dels i les treballadores jubilades o pensionistes des d’una posició autònoma i assembleària que no depèn de cap organització, ni governamental ni política i que siga capaç de funcionar tan sol amb els mitjans econòmics que la seua pròpia afiliació genere.

01 / 08 / 2012 | Intersindical

I jo, ja inactiu/va perquè necessite un sindicat?

Més d’una vegada hauràs pensat que en deixar de treballar panses a ser com una persona marginada socialment amb la qual els poders polítics ja no expliquen. Que el teu paper és el d’ajudar als teus fills i néts si els tens i en tot case fer un viatge de l’IMSERSO de tant en tant i estar afiliat a l’associació de jubilats del teu barri o zona on et donaran una miserable caixa de regal per Nadal i alguna excursió de tant en tant és és tan sol aqueix el paper que devem jugar quan deixem de treballar? Nosaltres pensem que avui dia donada la llarga vida que té un jubilat/dóna per davant devem pensar en més coses. Cert deixem de treballar però encara som ciutadans i ciutadanes socialment actius i no devem estar condemnats a l’ostracisme.

Per què devem seguir organitzats?

Bé, la resposta és simple, els governs de torn que han hagut fins ara a Espanya han tractat al nostre col•lectiu amb paternalisme per a aconseguir en la majoria dels casos els nostres vots, el de quasi 9 milions d’espanyols. Per a açò s’han muntat viatges, associacions de jubilats en els barris etc. Però no és l’instrument que els jubilats i jubilats necessiten per a opinar, incidir i defensar els nostres interessos, per exemple Qui ens representa a l’hora de defensar: la sanitat, les pensions i altres prestacions socials? Fins ara sempre sota l’amenaça de no revaloritzar les pensions o fins i tot no mantenir-les s’ha jugat amb la por per a cercar el nostre vot i el nostre silenci conformista. És hora que açò acabe; tenim un dret legítimament guanyat, cap govern pot qüestionar-ho o amenaçar-ho perquè ens ho hem guanyat amb escreix. Igualment devem organitzar-nos per a ser interlocutors davant les administracions locals, autonòmiques i estatals per a defensar els nostres drets. Açò és el que es pretén amb la creació d’aquest sindicat.

Com podem organitzar-nos i mantenir una activitat sindical?

És cert que la legislació actual pretén que no es puguen crear sindicats de jubilats i pensionistes a pesar que legislacions de l’ONU i OIT ho aconsellen, però és pels motius ja exposats anteriorment. Dins de les activitats sindicals que pensem desenvolupar estan: programes culturals, xarrades sobre diferents temes, salut, oci, viatges, formació, cultura, medicina, qualitat de vida etc. Per a açò cercarem les persones adequades que ens puguen ajudar *altruistamente en aquesta tasca. S’organitzaren viatges culturals i d’oci que necessitaren la col•laboració d’afiliats/as que els proposen i ajuden a les seues organització. Cercarem l’assessorament d’un advocat o assessors que puguen ajudar en els conflictes jurídics si algú els té. Però sobretot si som prou nombrosos els poders públics hauran de comptar amb nosaltres davant de legislar en contra dels nostres interessos cusa que ara no ocorre. Però per a mantenir tot açò és necessari organitzar-se, créixer i sobretot ser independents, és per açò que aquesta organització es basara en el principal valor de la Intersindical Valenciana que és el de les decisions en assemblea sense cúpules de buròcrates que puguen decidir per nosaltres/as.

Amb tu açò ser possible

Per tot açò és necessari que comencem a caminar, que ens organitzem perquè ens tinguen en compte però açò no és possible sense tu. Cal que quan deixes de treballar o si ja els has fet veges la necessitat d’organitzar-te, de continuar sent un membre actiu d’aquesta societat, que ningú decidisca per tu, que sigues la teua qui participe i defense els teus interessos, a més vores com no solament la teua aquestes en aquesta dinàmica, els temps de retallades de recessió econòmica, i de corrupció han fet centenars de milers de jubilats/as i pensionistes hagen arribat a aquesta conclusió. Coneix-los, vores que no estàs sol i val la pena lluitar per a defensar el teu.
Per açò hauries d’afiliar-te, perquè ací tu comptes i decideixes.

M Luisa Lacuesta Contreras | 13 / 04 / 2016 - 21:31

Potser siga el moment.
Salutaciones
Mlacuesta

José Antonio Quilis Escrivá | 30 / 08 / 2018 - 12:55

Apreciados compañeros jubilados: soy un pensionista jubilado procedente de la Administración Local, y quisiera exponerle mi proposición, a lo largo de mis 40 años de mi carrera profesional, he asistido a más de 200 cursos de actualización y reciclaje, pero cuando cumplí los 55 años, mis inquietudes se volcaron en cursos preparatorios para mi jubilación, me matriculé y asistí, a las Universidades para Mayores, tanto públicas como privadas, las cuales fueron de gran provecho. Pero a los 60 años asistí a cursos de Preparación para la Jubilación, y esto es lo que puedo aportar e impartir, de forma desinteresada, creyendo que mi experiencia en la materia puede ser de gran provecho.