Retallades

Té por Vela del referèndum?

El conseller Vela envia una carta a les empleades i empleats públics de la Generalitat amb l’argumentari de la conselleria.

12 / 04 / 2012 | Intersindical

Com la setmana passada, la DG de Recursos Humans no para de dir la seua versió de la situació i justificar les retallades com si aquestes foren propostes meravelloses que els sindicats estem rebutjant per no-se-sap ben bé quins obscurs interessos. Intersindical Valenciana considera que el conseller Vela, el seu equip, i el Consell en general, han agafat una por irracional de conéixer la veritable opinió del personal al servei de la Generalitat sobre les retallades del Decret Llei 1/2012 i la seua insuficient proposta de suavitzar-lo. Consideren potser que no podran votar que sí a la seua “magnífica” proposta? Doncs és clar que podran fer-ho.

Evidentment, aquest és el motiu d’haver enviat una carta en la qual el que vol deixar clar, en definitiva, és que la Generalitat no pensa facilitar la celebració del referèndum que hem proposat els sindicats, a banda de deixar caure sospites sobre els sindicats, quan diu que té “la ferma convicció que aquest [el referèndum] amaga, per a alguns, interessos diferents dels merament laborals”. Tot un exercici de paranoia.
És increïble que des del Consell encara es puga mantindre que les mobilitzacions contra les retallades tenen interessos ocults, quan segurament són les més unitàries que hi ha hagut en moltes dècades en la Generalitat. Això vol dir que no solament estan governant des de la pura ideologia, sinó que cada vegada estan més desconnectats del que pensa el personal al servei de la Generalitat.
El conseller Vela, i el secretari autonòmic, Pedro García Ribot, tenen por de l’expressió democràtica de les treballadores i treballadors. El seu problema és el caràcter autoritari de la seua gestió, de la seua mala gestió. Tots dos són responsables de la deficient gestió dels recursos públics. En concret, el conseller Vela té molta responsabilitat en el balafiament dels recursos públics de la Generalitat Valenciana. I encara no ha dimitit, ni pensa fer-ho.
Nosaltres no tenim por. Al contrari. Considerem que calen exercicis de democràcia real. No es pot legislar ni signar acords sense saber quina és l’opinió de les treballadores i treballadors ni de la ciutadania. Per això, hem impulsat el referèndum, per saber l’opinió de la gent a la qual representem. Un referèndum en el qual volem que hi haja observadores i observadors que vetlen per la transparència. Això és el que molesta Fabra, Vela i García Ribot. Els molesta que la gent puga opinar lliurement, sense les componendes a les quals estan acostumants.
Intersindical Valenciana considera que cal que es derogue el decret 1/2012 i que el conseller Vela i el seu equip, incloent-hi a García Ribot, se’n vagen per deixar pas a persones que no tinguen a veure amb la lamentable situació econòmica que estem patint les valencianes i valencians.