A casa nostra

STM – Intersindical aposta pel creixement al sector del metall

22 / 04 / 2018 | Intersindical

El Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall – Intersindical Valenciana (STM) ha celebrat el seu IV Congrés amb l’objectiu de consolidar i ampliar la seua presència a les empreses del sector de l’automoció i del metall. El Sindicat, que és el segon sindicat en Ford i té presència en diverses empreses del sector, considera una de les seues prioritats ampliar la seua implantació per millorar la situació laboral de les treballadores i treballadors davant la política empresarial, la reforma laboral i la política de concertació dels sindicats majoritaris que ha suposat un empitjorament de les condicions laborals i econòmiques.

Una cinquantena de delegades i delegats han debatut sobre l’acció sindical, les línies organitzatives i els estatuts. Quant a la qüestió organitzativa s’ha acordat la plena sobirania de les seccions sindicals per decidir sobre les qüestions que els afecten i la potenciació de les assemblees com espai unitari i de base per prendre les decisions, així com intensificar al formació del conjunt de les delegades i delegats.

STM també reivindica la derogació de les dues darreres reformes laborals – 2010 i 2012 -, les reformes de les pensions – 2011 i 2013 -, la reversió de les retallades i la redistribució de la riquesa per augmentar les rendes salarials que han disminuït notablement, no només des de l’inici de la crisi, sinó des de fa dècades per l’aplicació de les polítiques antisocials i neoliberals. Unes polítiques que han suposat l’augment de la temporalitat i la precarietat al sector.

Per altra part, STM exigeix més recursos humans i mitjans suficients per a la Inspecció de Treball per un major control dels incompliments empresarials en matèria de contractacions, salut laboral o jornada.

El Sindicat denúncia l’infrafinançament que pateix el País Valencià que afecta, molt negativament, a les treballadores i treballadors, per la qual cosa exigeix el govern espanyol que acabe amb aquesta discriminació històrica.

Finalment, el Sindicat ha acordat diverses resolucions: contra la repressió política i sindical, en suport al poble palestí i del procés de pau a Colòmbia o en defensa de les pensions públiques.