Sindicalisme

STICS signa el conveni de Finques Urbanes

El I Conveni Col·lectiu d’Empleades i Empleats de Finques Urbanes, d’aplicació a les les províncies de València i Castelló, dota el sector d’un nou marc propi que regularà les condicions de treball durant els propers quatre anys.

Moment de la signatura del I Conveni de Finques Urbanes
17 / 02 / 2018 | Intersindical

Ahir, divendres 16 de febrer es va signar, als locals del TAL, el I Conveni Col·lectiu d’Empleades i Empleats de Finques Urbanes d’aplicació a les les províncies de València i Castelló. Aquest col·lectiu, no tenia conveni propi i les seves condicions de treball es venien regulant amb el conveni col·lectiu que regulava les condicions de treball de Catalunya, que davant la falta de regulació pròpia se’ls aplicava per extensió.

En l'aspecte econòmic, es parteix d'un increment salarial d'un 3% sobre el que estava vigent

Amb aquest nou conveni, signat avui, es dota el sector d’un nou marc propi que regularà les condicions de treball durant els propers quatre anys, i amb això s’aconsegueix unes de les reivindicacions històriques del sector, que era recuperar un conveni propi, doncs s’havia perdut fa més de divuit anys.

El conveni ve a millorar les condicions de treball del sector, actualitza la legislació laboral que li és d’aplicació i obre la porta per poder contractar a noves categories professionals que en l’anterior no estaven contemplades. En l’aspecte econòmic, es parteix d’un increment salarial d’un 3% sobre el que estava vigent i s’estableix un sòl salarial de 1000 euros mensuals. Per als propers anys, la pujada salarial serà l’IPC real de l’any anterior més un 1%, amb aquesta pujada es recupera part del poder adquisitiu perdut durant els anys de crisi econòmica. Pel que fa a la vigència, si no existira denúncia, es prorrogarà automàticament per períodes anuals, aplicant una pujada salarial igualment l’IPC més l’1%. Si hagués denúncia, el conveni mantindria el seu ultra-activitat fins a la signatura d’un nou conveni. És a dir, es recupera l’IPC com a element garant per mantenir el poder adquisitiu.

Des STICS - Intersindical Valenciana, valorem positivament la signatura d’aquest conveni i considerem que aquest és el camí a seguir en les negociacions d’altres convenis, tant pel contingut, com per les formes en què s’ha produït la seva negociació.

Pilar Garcia Jimeno
06 / 03 / 2018 - 12:24

Ya està publicado el convenio en el Dovg . Dónde?
Cómo queda el convenio en el resto de puntos? Plus ropa, plus tansporte.

Francisco Javier garcia
14 / 03 / 2018 - 22:24

Por favor me podrían mandar el convenio nuevo o decirme diferencias con el de Cataluña o en que nos beneficia o no. Gracias.

STICS INTERSINDICAL VALENCIANA
15 / 03 / 2018 - 10:31

Estimada Pilar, el convenio aún no se ha publicado, en el mismo momento que se publique lo haremos saber desde la web y correo a nuestra afiliación.
Estimado Francisco, es complicado decirte por este medio todas las mejoras introducidas en el nuevo convenio, pero en general os beneficia bastante, y en el momento que se publique en el DOGV lo tendréis a vuestra disposición.

Vicente Tatay
21 / 03 / 2018 - 15:06

Ante todo saludaros,daros las gracias y felicitaros. Hasta el 2006, no estábamos muy bien representados, hasta el 2017, el convenio   de Cataluña a los Valencia nos vino como a Dios. Y partir de ahora los de Castellon y Valencia, va a mejor. Es posible qué más adelante se incorpore Alicante. Soy el conserje de A. de Aragón,36 Valencia. 30 años de servicio. A vuestra disposición.

javier juan
03 / 05 / 2018 - 18:09

Agradeceros, saludaros y felicitaros, como bien dice el compañero V.Tatay, a todo el grupo de STICS, por defender a estos trabajadores de un convenio estancado hasta el 2004 que empezo a funcionar hasta el dia de hoy y mas soy nacido en porteria (1963) y ahora conserje desde 2004, av.cid 25.