Marxes 22-M

Les Marxes de la Dignitat preparen la seua tornada a Madrid el 27 de Maig

La Coordinadora Estatal de les Marxes de la Dignitat reunida a Madrid (l’11 de març) en Parròquia de Sant Carles Borromeu ha acordat la tornada a Madrid el 27 de maig amb una mobilització de caràcter estatal, a la qual criden a participar a tots col·lectius en lluita.

13 / 03 / 2017 | Intersindical

Les Marxes realitzen una valoració, en general positiva, de les mobilitzacions realitzades el dia 25 de febrer i el 28 a Andalusia, amb una major assistència que les convocades el passat 3 de desembre i amb una major capacitat de convocatòria coincidint amb el que sembla ser un repunt general de les mobilitzacions. A més d’apreciar un avanç en la incorporació de col·lectius en lluita a les Marxes a molts territoris.

En aquest període de repunt del descontentament social plasmat en les importants mobilitzacions com les convocades en defensa de l’educació pública, pels drets de la dona i contra la violència masclista, es constata la reactivació de col·lectius i territoris en lluita, encara que es coincideix en que encara queda molt per fer.

Les Marxes de la Dignitat volen que la mobilització general del día27 de maig, siga una mobilització de totes i de tots els que avui lluiten per una vida digna, per això, fan una crida a sumar-se a aquesta convocatòria per a la qual han acordat uns lemes centrals que es plasmaran en el manifest de la convocatòria del 27 de maig, aquests són:

PA, TREBALL, SOSTRE I IGUALTAT.

- Per l’ocupació estable, salaris dignes i la renda bàsica: Derogació de les reformes laborals
- En defensa de pensions públiques dignes i a càrrec dels Pressupostos. No al Pacte de Toledo
- Contra el feminicidi: Ens volem vives, ni una menys.
- Per la llibertat dels i les preses i processades per lluitar. Amnistia.
- Pel no pagament del deute. UE i FMI fora ja d’aquí
- Per la defensa dels Serveis Públics com a drets essencials.

A més en la reunió de la Coordinadora Estatal es va acordar reforçar els instruments organitzatius de la Marxes per a l’èxit de la mobilització del 27 de maig, amb especial atenció als territoris. La propera reunió de la Coordinadora Estatal aquest prevista per al dia 1 d’abril.