Mobilitzacions

Les juntes de personal de la Generalitat se solidaritzen amb la comunitat estudiantil

Les juntes de personal i els comités d’empresa de tota la Generalitat, tancades hui en diferents centres de la Generalitat a Alacant, Castelló i València, han acordat solidaritzar-se amb l’estudiantat que hui ha sigut reprimit després de la concentració d’aquesta vesprada davant l’IES Lluís Vives de València.

21 / 02 / 2012 | Intersindical

Per a les juntes de personal, el que està passant hui a València és una mostra més de la incapacitat de la delegada del Govern, Paula Sánchez de León, per a gestionar la més mínima crisi. Amb les instruccions de reprimir estudiants de secundària desarmats i pacífics, que protestaven per les retallades de la Generalitat en matèria educativa, la senyora delegada demostra que està servint més el seu antic càrrec de vicepresidenta del Consell que no el govern de l’Estat.

En conseqüència, el conjunt de membres de les juntes i comités d’empresa han mostrat el rebuig a la repressió del dret fonamental de manifestació.

Damián
23 / 02 / 2012 - 18:28

Tota la solidaritat que mostrem es reduix només a un comunicat?
Crec que caldria confluir d’alguna manera amb la jornada de vaga dels estudiants.

Salut i saluts

Damián

Amadeu Sanz
23 / 02 / 2012 - 21:23

Salut, Damián. Aquest comunicat es va publicar al matí del 21, quan les Juntes de personal iniciaven els seus tancaments aquell dia. Abans, ja el divendres, diverses persones permanents d’Intersindical van estar donant suport a la mobilització dels joves. El mateix 21, la Junta de Personal docent de València en ple es va concentrar junt amb els i les estudiants al Lluís VIves i molts dels seus membres s’hi van quedar fins ben entrada la nit. També hi vam estar algunes persones d’STEPV, entre afialiades, permanents i responsables. Aquella mateixa nit, per iniciativa de responsables d’Intersindical i de representants de partits polítics, entre càrregues policials, es va concretar la convocatòria per a l’endemà, dia 22, d’una àmplia assemblea de partits, sindicats, organitzacions estudiantils i entitats cíviques en la qual es van concretar actuacions conjuntes per a aturar la repressió. Una de les iniciatives va ser la convocatòria de la multitudinària manifestació d’ahir de vesprada. D’altra banda, i des del primer moment, Intersindical ha oferit a les persones detingudes el seu assessorament jurídic i els seus serveis jurídics han assumit la defensa d’alguna de les persones detingudes.
Hem volgut que el nostre suport a la lluita dels i les estudiants no ocultara, en cap moment, el protagonisme que han tingut els i les joves. Ens consta que així ho han fet també moltes altres organitzacions, partits i sindicats, amb una actuació que volíem exquisita en les formes. Però que no et càpia dubte que hem estat, estem i estarem al costat dels i les estudiants, aprenent d’elles i ells.