Mobilitzacions

Les concentracions d’avui, el preludi d’una gran escalada de tensió

Intersindical Valenciana considera que les futures mobilitzacions són una justa resposta del personal públic i de la classe treballadora davant el nou robatori del PP als drets laborals i socials

Intersindical crida a la participació social en les mobilitzacions contra les retallades.
13 / 07 / 2012 | Intersindical

Una vegada més el govern espanyol, com també ho fan els autonòmics, només centren el seus esforços per contenir la despesa pública en retallar les malmeses nòmines dels empleats i empleades públics i en laminar els seus drets laborals.

Aquesta mesura no afavorirà l’activitat econòmica, però si fomentarà la recessió i l’atur

La decisió de suprimir la paga extraordinària de Nadal, suposarà una pèrdua de poder adquisitiu d’aquest col·lectiu d’un 6 o 7 %, afectant més a aquells col·lectius amb retribucions més baixes com són el personal subaltern o auxiliar, però que, en qualsevol cas, sumat a les retallades retributives anteriors ens situarien en una reducció d’ingressos que oscil·laria al voltant del 30 % en termes generals.
Òbviament, aquesta mesura no afavorirà el consum ni l’activitat econòmica, però si fomentarà la recessió, l’atur i posarà en greus dificultats a milers de famílies, que fonamentaven la seua economia domèstica en les garanties d’estabilitat de les seues retribucions.
Però les noves retallades no només són de caire retributiu. L’extensió de la jornada per homologar-la a la del sector privat, no sabem si la anterior o posterior a la reforma laboral, suposarà un increment d’un 10% en les hores de treball i una reducció de plantilles equivalent, passant milers de persones a engreixar les dades de l’atur. Milers de persones que es sumaran també a les acomiadades d’empreses i fundacions públiques.
Si, a més a més, afegim les retallades socials que afecten els col·lectius més desafavorits com les de la dependència, les que afecten al subsidi per desocupació o a les cotitzacions socials, s’acaba de dibuixar un escenari de retrocés en drets socials que compromet, encara més, el sistema de protecció social i el futur de les pensions.
Per acabar d’arrodonir la política antisocial del Partit Popular, només cal afegir la pujada del 3% de l’IVA. Un impost considerat tradicionalment injust, perquè no distingeix el nivell de renda i que es fa coincidir en el temps amb l’aplicació d’amnisties fiscals, per a perplexitat dels honrats contribuents que només aportem els ingressos derivats de les rendes del treball.
Tot un seguit de desficacis que lluny d’activar l’economia i l’ocupació, sumiran el País en una espiral de recessió i de misèria. Mentre, banquers i especuladors sense escrúpols, veuran com els fons públics, els que detrauen de les prestacions socials, serveixen per tapar el forat negre de la seua ineptitud, per garantir els seu estatus i per que puguen continuar executant hipoteques i deixant milers de famílies al carrer.
Aquest és el nou model social que estan imposant el President Rajoy i el Partit Popular, titelles o fidels col·laboradors de grups financers de marcat caire neoliberal, que fonamenten la seua existència en l’aprofundiment de les desigualtats socials i de classe. I per portar-ho endavant no dubten en mentir, en incomplir el programa electoral que els va fer guanyar les darreres eleccions i no els tremola el pols quan han d’aplicar mesures contràries a l’interès de ciutadans i ciutadanes.
Per totes aquestes raons, Intersindical Valenciana crida a la participació social en les mobilitzacions contra les retallades dels diferents governs. Unes mobilitzacions que avui es reprenen amb la convocatòria de concentracions, però que més enllà de les dades de participació, el seu valor rau en el fet que, han de suposar un punt d’inflexió en el moviment d’oposició a les politiques antisocials, cap a posicions de confrontació més fermes.

carlota
13 / 07 / 2012 - 12:45

nos quieren pobres y esclavos.Las personas vamos quedando marginadas y sin trabajo.No debemos permitir que nos aislen en una lucha a traves de direcciones virtuales. Hoy ,viernes, no puedo estar en las concentraciones(lo siento, pero no abandono), hace meses que he ido estando en las asambleas comarcales,concentraciones y huelgas. Hemos sido pocos aunque hay mucha gente que se unirá cuando llegue a la conclusión de que aqui no sólo vale “salvar el propio culo” sino estar unidos porque somos ciudadanos y la fuerza de trabajo. No soy funcionaria, pero ellos son los testigos de toda esta corrupción oficial.Adelante compañeros!nuestra unión es lo poco bueno que esta masacre produce. La semana próxima estaré de nuevo.

josep llunsa
13 / 07 / 2012 - 22:37

Sóc metge de família i observe en el centre de salut de Beniopa (Comarca la Safor-Valldigna), on treballe, molta por a parlar per part dels malalts i malaltes. Fan cua en el mostrador o esperen a les portes de les consultes. Ens observen desde dins del centre, amb unes cares d’ atemoritzats i porucs, a travès dels espills transparents, com estem al carrer uns quants treballadors sanitaris i no sanitaris manifestanmos pràcticament en silenci i un altaveu que intenta animar a la gent i que no se senta tan desesperançada i indefensa. Hi ha hagut masiva participació en la vaga i molt menys en l’aturada d’ una hora. Hui hem demostrat o hem intentat amb les nostres pancartes, slogans 15-M i algunes notes de bon humor espolsar-nos la por que volen que agafem. Com els Governs autoritaris saben que la por és molt barata perquè agafes tota la que vols, i estàn veient que els altres centres de salut, pel respecte als metges, estàn inhibits per diverses raons, seguiràn esclafant-nos més. “Los médicos tenemos lo que nos merecemos” hem diuen. Jo conteste que qui fa vaga, aturades,s e concentra, fa pancartes, etc. no s’ ho mereix. Aquest menifontis-me no és exclussiu dels valencians perquè hi ha prou de gent vinguda de fora del país. La majoria de Coordinadors mèdics (no en el meu cas) són simples corretges de pressió, perdò, vull dir de transmissió. Pense que estic equivocat perqùé ma mare em deia que qui estiga bé, que no es menege. Com la majoria de metges no se meneja, ¿voldrà dir que no se’n han ‘assabentat dels retalls?. Donen pena. Si eres un toppo, gràcies per aguantar fins aquí aquesta parrafada.
Salut i País Valencià. Salut i República. Endavant