Atur

Intersindical Valenciana mostra el seu rebuig a la privatització del Servef

El sindicat considera que derivar la formació i la gestió de l’ocupació a la iniciativa privada és caure “en el terreny del clientelisme i del negoci a costa dels diners públics”

11 / 10 / 2013 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha manifestat el seu rebuig a les pretensions del govern de la Generalitat Valenciana de privatitzar els serveis de formació i de gestió d’ocupació del Serverf. Per al Sindicat aquest fet és molt greu ja que considera que la gestió de les polítiques d’ocupació correspon a les Administracions Públiques, no a les empreses privades, els sindicats o les patronals. A parer del sindicat derivar la formació o la gestió d’ocupació a la iniciativa privada o a la iniciativa social “és caure en el terreny del clientelisme i del negoci a costa dels diners públics i de les persones que busquen ocupació o formació per inserir-se en el mercat laboral”.

Intersindical Valenciana també adverteix que el pla del Consell anunciat hui, suposarà la reducció de la plantilla del personal del SERVEF en passar una part de la seua càrrega de treball a mans de les empreses privades que es beneficiaran dels diners públics i dels diners de les persones que busquen un lloc de treball.

Per Intersindical Valenciana, aquesta proposta suposa un pas més en la política privatitzadora de les administracions públiques per afavorir empreses privades, ETTs o determinats sindicats. A més, és molt dubtós que la seua gestió puga millorar la gestió pública de les polítiques actives d’ocupació.

Per tot açò, des del Sindicat es considera que el govern valencià ha de potenciar el SERVEF dotant-lo de recursos i plantilles suficients per encarar la greu situació de crisi i la taxa d’atur que pateix el País Valencià