Partits polítics

Intersindical Valenciana es reuneix amb Podem

El Sindicat i Podem han coincidit en la necessitat d’una major participació social en el disseny de les polítiques.

20 / 06 / 2017 | Intersindical

Una representació de la Intersindical Valenciana s’ha reunit amb el nou Secretari General de Podem, Antonio Estañ, i el membre del Consell Ciutadà del País Valencià, Joan Blanco. Per part del Sindicat ha estat presents Imma Coret, Rafa Reig, Manuela Latorre, Manuela Ferrer, Vicent Barber i Vicent Maurí.

En la reunió s’han tractat diversos assumptes relacionats amb la situació social i laboral. Entre els temes abordats han estat la necessitat d’establir una veritable participació que reflectesca la pluralitat sindical i social valenciana, per la qual cosa el sindicat ha demanat que es derogue la Llei de Participació Institucional. El Sindicat ha traslladat a Podem la conveniència de garantir la participació social per abordar el futur del País Valencià, dissenyar les polítiques valencianes i el programes de govern. A més, el sindicat ha expressat la seua acceptació en participar, junt a altres organitzacions socials valencianes, en l’auditoria del Pacte del Botànic que està preparant Podem per a valorar la seua vigència, grau de compliment i futur.

També s’ha parlat de la Llei del Sector Públic Instrumental, la Llei Integral Valenciana d’Educació, la Llei de la Funció Pública Valenciana, la situació de la futura RTVV, la reversió de les concessions administratives en la sanitat valenciana i de les mútues, de la situació de l’atur i dels salaris de les treballadores i treballadors valencians i de la seguretat i salut laboral, entre altres temes; coincidint en la necessitat de que s’ha de donar un impuls addicional a les polítiques que dignifiquen el treball com a element de vertebració social.

Finalment, Podem i Intersindical Valenciana han acordat un canal de comunicació obert per mantindre unes relacions fluïdes en l’àmbit general i en els sectorials entre totes dues organitzacions.