Retallades

Intersindical desmenteix contactes amb la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques

Intersindical Valenciana no ha rebut cap telefonada ni ha mantingut cap contacte amb l’Administració valenciana després de la celebració de la mesa de negociació del passat dilluns 2 d’abril de 2012.

04 / 04 / 2012 | Intersindical

Aquell dia el secretari autonòmic d’Hisenda i Administracions Públiques, Pedro García Ribot, va presentar un segon document de revisió del Decret Llei 1/2012, que va ser qualificat d’insuficient per la totalitat dels sindicats. El secretari autonòmic, en veure que no obtenia el suport de cap sindicat, va cloure la reunió. Doncs bé, des de llavors, Intersindical Valenciana no ha mantingut contactes amb persones del govern valencià ni amb alts càrrecs de la Generalitat valenciana.

Intersindical no signarà cap document que no compte amb el suport del personal afectat

El Sindicat considera que el marc de negociació són les meses legalment establides i cap altre, ni tampoc els contactes telèfonics. Per això, exigeix que si el govern valencià té alguna proposta que afecte les condicions laborals del personal que hi treballa o el decret el que ha de fer és fer-les públiques, comunicar-les a totes les organitzacions sindicals i convocar les meses de negociació.
Intersindical Valenciana valora que les dues propostes del govern valencià que revisen el decret són totalment inacceptables ja que continuen fent pagar al personal de la Generalitat el seu dèficit i el balafiament del recursos públics. Per tant, el que es demana és la retirada del decret i no cap maquillatge com pretén el secretari autonòmic, Pedro García Ribot i el conseller d’Hisenda, José Manuel Vela, que fins i tot han sigut desautoritzats pel mateix Rajoy. El president del govern espanyol no ha aprovat, ara per ara, cap mesura que retalle els salaris del personal del sector públic, sols la congelació salarial per al 2012. Per contra, Vela i García Ribot han posat en marxa una brutal retallada de salaris.
Per tant, des de la Intersindical Valenciana es considera que el govern valencià ha de revocar les mesures que afecten el personal interí de l’Administració del Consell, que ha vist reduïda la seua jornada laboral i el seu salari en un 30 %; pagar els mesos de juliol i agost al professorat interí que, segons el decret, cessarà el 30 de jun, i pagar el 100% dels sexennis del professorat i de la carrera professional del personal de la sanitat valenciana. El Sindicat continuarà impulsant les mobilitzacions programades fins que el govern valencià rectifique. A més, considerem una immoralitat que el govern espanyol pose en marxa una amnistia fiscal per als defraudadors i, al mateix temps, el govern valencià, també del PP, pose mà a la cartera al seu personal.
Finalment, Intersindical Valenciana anuncia que no signarà cap document que no tinga el suport del personal afectat, per la qual cosa qualsevol proposta que presente l’Administració serà sotmesa a consulta entre les més de 140.000 persones que treballen en la Generalitat valenciana.