Mobilitzacions

Intersindical Valenciana convoca concentracions contra les retallades

29 / 08 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha convocat, junt altres sindicats, concentracions divendres 31 d’agost, a les 11 hores, a la Delegació del Govern de València (carrer Colom) i a les Sostdelegacions del Govern d’Alacant (Plaça de la Muntanyeta) i Castelló (Maria Agustina) i en les portes dels centres de treball de les Administracions Públiques per manifestar el rebuig a les retallades.

Aquesta és la primera de les mobilitzacions després de periode vacacional contra la política social, laboral i econòmica del governs de Rajoy i Fabra. Unes polítiques que utilitzen la crisi econòmica com pretexte per acabar amb els drets de les treballadores i treballadors i del conjunt de la ciutadania.

Els govern espanyol ha aprovat, des del passat mes de novembre, tota una sèrie de mesures contràries a la majoria de la població. Mentrestant destina els diners públics a salvar el sistema financer convertint el deute privat en deute públic que haurem de pagar totes i tots.

Les mesures antisocials del govern de Rajoy s’han concretat en: reforma laboral;  Pressupostos Generals de l’Estat 2012; Reial Decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat; reducció salarial en els sectors privat i públic; reformes educatives, sanitàries, depedència; repagament dels medicaments; augment de l’IVA; recentralització de l’estat i espoli fiscal; retallades en els drets individuals i col·lectius de les persones… A aquestes retallades cal afegir les aprovades pel govern Fabra que complementen les estatals i que aprofundeixen l’empobriment de la població valenciana.

Totes aquestes mesures són un frau democràtic ja que no estaven en el programa electoral del PP amb el que va concòrrer en les passades eleccions generals i autonòmiques del 2011.

Les concentracions del 31 d’agost formen part de una programació de mobilitzacions per obligar el govern de Rajoy a rectificar o convocar noves eleccions. Entre les mobilitzacions previstes per les properes setmanes estan: la jornada de lluita en totes les administracions públiques per al 12 de setembre; la gran marxa a Madrid per al 15 de setembre; el referèndum sobre les retallades i una nova Vaga General.

Finalment, Intersindical Valenciana fa una crida al conjunt de la ciutadania i a les treballadores i treballadors a participar activament en les mobilitzacions convocades.