1r de maig

Intersindical Valenciana considera un èxit la participació als actes del Primer de Maig

El sindicat treballa per construir majories socials que puguen canviar les polítiques socials i econòmiques de l’Estat

02 / 05 / 2013 | Intersindical

La recent publicació de les dades de l’enquesta de població activa que situa l’atur en 6.200.000 persones aturades, de les quals més de 700.000 són del País Valencià, ha estat un dels elements que estimulat la participació als actes reivindicatius del Dia del Treball, l’1 de maig.

Aquestes xifres, vertaderament escandaloses, són representatives del fracàs de la política de retallades i d’austeritat del govern del President Rajoy, però, especialment, suposen l’evidència que a l’Estat Espanyol sols es fa política per salvar de la crisi les entitats financeres i els grans grups empresarials i no a les persones. Sembla com si les persones aturades, les famílies que no tenen cap ingrés, ni tan sols el subsidi per desocupació, o les que diàriament perden la seua vivenda siguen invisibles.

Cap mesura, cap decisió està orientada a corregir aquesta situació. Més bé al contrari, des de l’esclat de la crisi, totes i cadascuna de les iniciatives dels diferents governs ha estat un càstig a la classe treballadora, tant pel que fa a les retallades en serveis públics i l’estat de benestar, com pels ajustos fiscals que han potenciat els impostos menys equitatius o com per les reformes del mercat laboral. Un càstig i un esforç, que no han donat fruits, ens deixa a la cua d’Europa pel que fa a l’ocupació, deixa en evidència les paraules buides dels responsables polítics i genera una elevada indignació entre la ciutadania.

Per aquestes raons, la jornada d’ahir va estar veritablement reivindicativa i les persones assistents corejaven una i altra vegada “no som d’usar i tirar, volem treballar” o “si que podem”, amb una referència clara, i un avís, a que és l’hora de revertir la situació. Ja no és temps de demanar més sacrificis i paciència a la classe treballadora, és hora de canvis en les polítiques.

Des d’Intersindical Valenciana venim denunciant reiteradament que vivim una estafa, que amb l’excusa de la crisi s’està acabant amb l’estat de benestar, ha desaparegut l’esperança de milions de persones, s’està aprofundint la bretxa salarial amb les dones, els joves, els majors de 45 anys i que, cada dia, la redistribució de la riquesa és més injusta.

En aquest context, Intersindical Valenciana no pot considerar acceptables les paraules que des del govern, alguns partits de l’oposició i les grans centrals sindicals estan fent-se per cercar un acord estatal per l’ocupació. Pensem que la via de la concertació està obsoleta, que ha quedat demostrat que, sols la incapacitat del Partit Popular per governar i articular una eixida de la crisi, ha estat l’única raó que els ha obligat a fer una proposta de pacte; una proposta que ni ells mateix es creuen. Ja avisen que qualsevol pacte no suposarà una revisió de les reformes fetes fins aquest moment.

A la Intersindical Valenciana pensem que cal una rectificació immediata de les polítiques socials i econòmiques com a pas previ per poder plantejar un hipotètic pacte d’Estat per l’Ocupació; però davant aquest escenari poc provable, considerem que la prioritat en aquest moment en seguir amb les reivindicacions, la mobilització i la construcció d’una majoria social. Cal treballar per revertir la situació política i deixar sense efecte les devastadores decisions que s’han pres als darrers anys.

Per totes aquestes raons, des d’Intersindical Valenciana encoratgem a la ciutadania a seguir amb la mobilització i no baixar la guàrdia davant propostes enverinades que només porten a la concertació i a la reforma, a la baixa, dels drets socials aconseguits per segles de lluita de la classe obrera.