Privatització dels serveis públics

Intersindical rebutja frontalment la decisió del Consell de privatitzar la sanitat pública

Intersindical Valenciana i Intersindical Salut consideren que aquesta mesura en cap cas garanteix la sostenibilitat del sistema sanitari, que només obeeix a l’interés de convertir la salut en una mercaderia i és una prova evident de l’absolut fracàs del Partit Popular per a gestionar la sanitat pública de les valencianes i valencians. Per això, demanen la dimissió de tots els membres del Consell.

27 / 04 / 2012 | Intersindical

L’acord del Consell de la Generalitat valenciana, fet públic hui, de privatitzar la gestió dels díhuit departaments de salut, que encara gestiona la Conselleria de Sanitat, demostra que el Partit Popular ment descaradament quan avança les seues polítiques en matèria de sanitat. Fins ara, no s’ha plantejat en cap àmbit de debat o negociació una decisió d’aquesta magnitud. Cosa que prova que estan amagant el seu programa polític i enganyant els votants, incomplint les seues promeses i executant decisions que mai no s’havien fet públiques.

El que correspon al govern valencià és establir un sistema fiscal adequat i progressiu

La sostenibilitat del sistema sanitari públic valencià no està compromesa, perquè distem molt de la inversió sanitària per habitant i any que fan altres comunitats autònomes o uns països del nostre entorn; per tant, si del que es tracta és de garantir la suficiència financera, el que correspon al govern valencià és establir un sistema fiscal adequat i progressiu, així com exigir davant les instàncies estatals un adequat finançament per a la nostra sanitat pública.
D’altra banda, després de l’experiència en gestió privada de la sanitat en els departaments de salut d’Alzira, Dénia, Manises, Torrevella i Crevillent, que suposen més del 20% del nostre sistema sanitari, no hi ha cap indici fefaent que demostre que aquest model de gestió proporcione una assistència sanitària de millor qualitat que la que ofereix la sanitat pública. A més, aquest model basat en les concessions a empreses privades, impulsat pel Consell, no s’ha traduït en un estalvi significatiu o ha revertit positivament en el pressupost de la Conselleria de Sanitat. En tot cas, si en algun moment ha arribat a produir-se una reducció de la despesa ha sigut sempre a costa de sacrificar la dotació de personal o de privar els usuaris i usuàries de les proves i tractaments més adequats per a la seua salut; dues qüestions que indubtablement tenen una repercussió negativa sobre l’atenció sanitària.
Intersindical Salut anuncia que tindrà una actitud bel·ligerant davant aquestes mesures, que considerem una agressió sense precedents als drets laborals dels treballadors i treballadores de la sanitat pública i al dret a la salut dels ciutadans i ciutadanes. Lògicament, canalitzarem tots els nostres esforços cap a una acció unitària de sindicats, personal sanitari i la societat en conjunt per impedir que aquestes directrius cristal·litzen en la desfeta del nostre sistema sanitari.
Per totes les qüestions exposades, des d’Intersincal Salut exigim de manera immediata la retirada d’aquest acord i, en vista de la incapacitat manifesta del Consell per a gestionar l’interés públic, demanem que dimitisca, així com la convocatòria d’eleccions anticipades.