Pensades

Intersindical es manifesta sobre el canvi en la regidoria de la policia a l’Ajuntament de València

08 / 08 / 2016 | Intersindical

STAS-Intersindical Valenciana, vista la informació publicada en un mitjà sobre les suposades reaccions en Policia Local de València per la substitució en la regidoria de Policia i Bombers, vol expressar la seua sorpresa davant aquest tipus de declaracions, que ni arrepleguen el sentir de la majoria de professionals, ni s’entenen des del punt de vista professional.

“A priori” i “a posteriori”, el perfil de treballadora social i feminista és més adequat que l’antic perfil d’empresari de la construcció ultra catòlic, que alguns informants semblen trobar a faltar, i ho és, especialment, en uns Cossos històricament masculinitzats i massa resistents als canvis. El fet que es critique l’arribada d’un perfil feminista, ja dóna mostra evident del model heteropatriarcal hegemònic i dominant que defensen aqueixos informants.

Retraiem també al mitjà que publica amb grollera generalització, quan afirma que es tracta de “un polèmic perfil que no agrada ni entre els agents ni entre els sindicats policials”, ja que intenten fer extensius a tot el col·lectiu de professionals i a tots els sindicats els pensaments d’uns pocs.

Molt al contrari de les noves postulacions científiques i professionals sobre el model policial, que para no quedar obsolet ha d’evolucionar cap a un servei de “policia comunitària” amb nous estàndards i sensibilitats, en el qual la figura de gestora amb Treball Social és molt més adequada que la de la majoria de models precedents, els defensors de la involució estan tractant de desestabilitzar una gestió que ni tan sols ha començat, i no trobem en açò una altra cosa que por, estulticia o motivació política. O potser, tot al mateix temps.

Des de STAS-Intersindical Valenciana rebutgem aquestes suposades manifestacions com a pròpies o representatives del col·lectiu i manifestem la nostra disposició a seguir treballant la nostra línia sindical en Policia Local i Bombers amb la mateixa ideologia i intensitat, siga qui siga qui ostente la delegació de la gestió.