Mobilitzacions

Intersindical aposta per una mobilització sostinguda sobre el finançament valencià

El Sindicat considera escaient la màxima unitat real de la societat valenciana.

31 / 08 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera necessària una mobilització unitària, transversal, plural, horitzontal, sense exclusions, representativa de totes les sensibilitats i àmbits socials, sindicals i polítics. Aquesta hauria de servir per a garantir un finançament valencià que deixe enrere l’actual espoli fiscal, que millore les inversions i que avance en un autogovern real per a dissenyar les nostres polítiques, assumir noves competències (com ara rodalies, ports, aeroports, hisenda, matèria laboral, policia integral valenciana…) o desenvolupar plans estratègics com el corredor mediterrani, la connexió cantàbric-mediterrani o el tren de la costa.

Apostem per una mobilització sostinguda sobre el finançament valencià, les inversions i l'autogovern

Per això, des del Sindicat es considera que aquesta mobilització no ha de ser monopolitzada ni ser patrimoni de dos sindicats i de la patronal valenciana, sinó del conjunt de la societat valenciana en tota la seua amplitud i sensibilitats. L’anunci que ha fet un sindicat al respecte, és un mal inici. Si es pretén la màxima unitat, aquesta s’ha de donar afavorint la participació en tot el procés: amb l’elaboració del manifest, el disseny del full de ruta i la data de la mobilització, tal com es va fer en la manifestació de la Crida pel Finançament del passat 11 de juny. No fer-ho així, i buscar adhesions a un manifest acordat a priori per CCOO, UGT i la patronal, és una errada estratègica important perquè perverteix la praxi democràtica i renuncia, d’entrada, a assolir el màxim consens social.
En eixe sentit, Intersindical Valenciana, que considera necessària una gran mobilització unitària, no signarà cap manifest en què no participe en la seua elaboració i aprovació i que no arreplegue totes les sensibilitats de la societat valenciana, així com les seues reivindicacions més importants: finançament, inversions i autogovern.

Per al Sindicat, davant d’un assumpte tan important i clau per al futur de les valencianes i valencians, cap organització pot arrogar-se la representativitat de la societat valenciana, ni decidir quin manifest ha de servir per aquesta mobilització obligant a la resta a subscriure’l sense haver-hi participat.

Intersindical Valenciana considera que si realment es vol una gran mobilització, el procés ha de ser plural i participatiu, incorporant el màxim nombre de persones i entitats des de l’inici del procés. Tot el que no siga així no servirà per incidir realment sobre l’actual situació d’espoli, manca d’inversions i d’una autonomia tutelada pel govern espanyol.