Finançament

Intersindical aposta per la mobilització social contra l’infrafinançament

Intersindical Valenciana promou la mobilització social, sostinguda en el temps, plural, que abaste tot el territori valencià

09 / 01 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que, davant l’actual situació d’infrafinançament, motivada per l’espoli fiscal i la manca d’inversions del govern espanyol presidit per Mariano Rajoy, cal una mobilització social, sostinguda en el temps, plural, que abaste tot el territori valencià, no només l’àrea metropolitana, i a totes les organitzacions que, de veritat, estiguen disposades a organitzar-se i lluitar per acabar amb aquesta situació històrica.

El govern no negociarà seriosament si no es veu obligat per una gran pressió social

Per a Intersindical Valenciana, el govern del president Rajoy i del ministre Montoro no negociarà seriosament si no es veu obligat per una gran pressió social del conjunt de la societat valenciana. Per això, el Sindicat considera que cal sumar a les declaracions, manifestos, debats i accions puntuals, una programació de mobilització real, contínua, inclusiva, feminista, igualitària, plural i diversa, que agrupe totes les entitats, no només unes poques, per molt representatives que siguen. En eixe sentit, el Sindicat critica la darrera reunió de la Comissió de Seguiment pel Finançament Just en la qual no estaven moltes entitats compromeses en la millora del finançament, com la mateixa Intersindical Valenciana que ha tornat a ser exclosa, i en què no es va arribar a cap acord sobre la mobilització social per fer front a les actuacions inacceptables del ministre Montoro.

Finalment, Intersindical Valenciana critica que de la trentena de persones participants en la Comissió de Seguiment només havia 4 dones. Un nombre i un percentatge inadmissible, un fet greu en no ser la primera vegada que en actes sobre el finançament valencià passa.