Retallades

EL TSJ de Madrid falla a favor de cobrar la part proporcional de la paga extra

Suposa un antecedent favorable, tot i que afecta només al personal de l’Agencia de Informática y Comunicaciones de Madrid (ICM) i no a tot personal públic.

23 / 01 / 2013 | Intersindical

EL Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat de Madrid ha fallat parcialment a favor d’un conflicte col·lectiu presentat per CCOO en l’Agencia de Informática y Comunicaciones de Madrid (ICM). Aquesta és la primera sentència que es produeix, i suposa un bon antecedent per a encarar els processos pendents en la resta d’àmbits de les Administracions Públiques.

La sentència 1133/2012, del TSJ, afecta només el personal laboral d’aqueixa agència, i només els reconeix la part proporcional de la paga extra corresponent als dies meritats (devengados) des del venciment de l’anterior paga extra, que en el conveni que els és d’aplicació resulten ser 15 dies. Tanmateix, no reconeix el dret a cobrar el total de la paga extra.

En conseqüència, tot i reconéixer que és una bona notícia i un antecedent favorable, no té major conseqüència per al personal públic. Caldrà continuar amb el procés dissenyat i acordat per la immensa majoria de sindicats presents en les diferents administracions públiques de l’estat, que consisteix, com recordareu, en presentar conflictes col·lectius en els diferents àmbits laborals (com en el cas que ens ocupa) i recursos individuals en l’àmbit funcionarial, de forma limitada primer i, una vegada obtingudes sentències fermes favorables, estendre les sentències a tot el personal funcionari de cada àmbit sectorial.

Intersindical Valenciana, no obstant, continua considerant que se’na ha de pagar la paga extra completa i, per això, reclamarà que siga la totalitat d’aquesta, i no només la part proporcional, la que finalment s’ingresse a totes i cadascuna de les persones treballadores públiques.