Intersindical participa al 3r Congrés del Metall i la Mineria de la FSM

11 / 07 / 2018 | Intersindical

El Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall - Intersindical Valenciana (STM) participarà en el 3r Congrés de la Unió Internacional Sindical de Metal·lúrgics i Miners (UISMM) que tindrà lloc a El Caire (Egipte), a els dies 19, 20 i 21 de juliol de 2018. La UISMM forma part de la Federació Sindical Mundial que agrupa a 82 milions de treballadores i treballadors de 92 països del món. Intersindical Valenciana participa com observadora en diversos esdeveniments que organitzen tant la FSM com algunes de les Unions Internacionals Sindicals sectorials, com ara el 3r Congrés Metal·lúrgic i Miner.

La greu crisi econòmica en tot planeta fa que la classe treballadora patesca les conseqüències: acomiadaments massius i atur generalitzat, la retallada dels seus salaris i la pèrdua de drets laborals i socials, especialment en els països amb polítiques neoliberals. Durant els tres dies del congrés es debatran les estratègies necessàries per enfortir i coordinar el sindicalisme de classe i impedir nous retrocessos per als treballadors i treballadores. També es farà un balanç de la feina dels darrers anys i s’establirà un camí des d’una perspectiva de lluita classista.

El 2013, a Rio de Janeiro, el 2n Congrés de la UISMM va buscar apuntar els camins per a la lluita sindical, però en aquest període van ocórrer fets històrics que ens han obligat a recalcular la ruta necessària per impedir nous retrocessos i aconseguir més èxits. La crisi és greu i exigeix del sindicalisme classista internacional una resposta adequada. Per això, la UISMM planteja per al 3r Congrés que els metal·lúrgics i miners, que sempre van estar en l’avantguarda de la classe obrera, continuen sent la punta de llança en aquests moments.