Drets socials

Intersindical Valenciana es reuneix amb el delegat del Consell per al model social

El delegat lliura al sindicat l’esborrany del decret del Consell que regula el registre d’autorització i acreditació d’entitats, serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana.

Moment de la reunió amb Xavier Uceda, Delegat del Model Social
19 / 06 / 2018 | Intersindical

Ahir 18 de juny, una representació de la Intersindical Valenciana va mantenir una reunió bilateral amb el Delegat del Consell per al Model Social de la conselleria de Polítiques d’Igualtat i Serveis Social a petició de la pròpia conselleria per explicar-nos de primera mà l’articulat del Decret.

El Decret té com a objectiu garantir uns serveis socials de qualitat a la població valenciana amb independència de si és una entitat privada amb ànim de lucre, o bé una entitat del tercer sector o la pròpia Administració valenciana l’encarregada de proporcionar aquests serveis.

Els responsables polítics de l’actual Administració, conscients de la necessitat de recórrer encara que siga amb caràcter supletori a la iniciativa privada per a una adequada prestació d’aquests serveis, han elaborat aquesta normativa, que haurà de ser desenvolupada mitjançant la reglamentació corresponent amb la finalitat d’homogeneïtzar les característiques i recursos tècnics i humans de tots els centres dedicats als serveis socials.

Per aconseguir aquesta finalitat el decret disposa de tres instruments: l’obligació de registrar-se tots els centres i entitats. L’autorització, que implica el deure de complir determinats requisits per a poder treballar de manera privada.  I l’acreditació, que permet prestar els serveis socials de forma concertada i amb finançament públic, i que va més enllà del compliment dels requisits abans esmentats.

A més a més, la Inspecció de Serveis en el termini màxim de sis mesos, inspeccionarà i revisarà el bon funcionament dels serveis socials que es presten en els diferents centres.

El sindicat va ser informat ahir de l’adequada marxa en la tramitació de la nova Llei de Serveis Socials Inclusius valenciana, qualificada com “la quarta pota d’Estat del Benestar”.  A hores d’ara la llei està a l’espera d’obtenir l’informe jurídic del Consell, una vegada tinguen l’informe ens convocaran a una reunió amb tots els agents socials que estem col·laborant en la tramitació de la llei per informar-nos del decret definitiu que volen tindre acabat a finals d’aquest mes de juny, immediatament després s’obrirà un termini breu per que cada organització presente les al·legacions pertinents al decret.

Segons ens ha explicat el Director del Model Social,  el tràmit parlamentari esta previst que siga cap a setembre-octubre d’enguany i la intenció de la conselleria es declarar la llei per la via d’urgència i així poder agilitzar la seva aprovació en les Corts Valencianes.

La INTERSINDICAL valora positivament aquestes iniciatives que van en la bona direcció per a arribar a uns serveis socials de qualitat. Al mateix temps li hem comunicat al Delegat del Model Social, la predisposició de seguir treballant la llei amb el compromís d’estudiar-nos amb deteniment el decret per tindre enllestides les al·legacions i poder així presentar-les una vegada obert el termini a finals d’aquest mes de juny.