Pensions

Intersindical Valenciana acusa Rajoy d’empobrir les persones pensionistes

El Sindicat considera que el govern espanyol els posa la mà a la cartera

31 / 12 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana acusa el president del govern espanyol Mariano Rajoy de posar la mà a la cartera i d’empobrir les persones pensionistes. Per al Sindicat el decret de revaloració de les pensions, aprovat divendres pel Consell de Ministres, que augmenta les pensions un 0,25%, el percentatge mínim que disposa la llei i per sota del cost de la vida, suposa que quasi 11 milions de persones pensionistes tornaran a perdre poder adquisitiu. Les previsions estimen l’augment de l’IPC per 2018 entre un 1,3 a un 1,7%.

Intersindical Valenciana critica molt durament la política del govern de Rajoy envers les persones pensionistes i considera immoral que, després de tota una vida de laboral, no se’ls tracte correctament i dignament sinó que se’ls retallen constament les pensions amb augments inferiors al cost de la vida o per l’aprovació de mesures que els afecten directament, com ara el copagament farmacèutic o l’augment dels preus dels serveis essencials.

L’estat espanyol és un dels estats de la Unió Europea que menys diners destina a les pensions de les persones majors. A més, les reformes de les pensions de 2011 -aprovada pel govern de José Luis Rodríguez Zapatero, CCOO, UGT i CEOE- i 2013 -imposada pel govern de Mariano Rajoy- van suposar un deteriorament dels drets socials i econòmics dels actuals i dels futurs pensionistes. En conseqüència, reivindiquem la derogació de les dues reformes de les pensions, especialment de supressió del “factor de sostenibilitat” que suposa una retallada de la quantia de les pensions en funció de criteris mercantilistes i contraris a les treballadores i treballadors.

Considerem que cal capgirar les polítiques en matèria de pensions que practica el govern espanyol. Les propostes del Sindicat es concreten en: manteniment de l’actual sistema de repartiment, les pensions públiques com a dret constitucional, la inclusió als Pressupostos Generals de l’Estat, rebaixa de l’edat de jubilació als 65 anys, eliminació de tota discriminació cap a les dones, revalorització automàtica de les pensions i recuperació del poder adquisitiu perdut els darrers anys.

Finalment, apuntem que cal articular una majoria parlamentària que faça possible la promulgació d’una llei que garantisca unes pensions públiques dignes i suficients per a totes les persones en acabar la seua vida laboral activa i l’impuls de mobilitzacions socials i laborals unitàries i massives per obligar el govern espanyol a acceptar les reivindicacions de les persones pensionistes i de les treballadores i treballadors.