Pensions

Per unes pensions públiques dignes

21 / 09 / 2017 | Intersindical

El proper dimecres 27 de setembre, a les 11 hores, a la seu de STAS – Intersindical Valenciana (c/Juan de Mena, 22-baix de València), tindrà lloc una assemblea per tractar sobre la situació de les pensions, les nostres propostes i per informar sobre el Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades – Intersindical Valenciana.

Des de la Intersindical Valenciana considerem que estem en un moment important per al sistema públic de pensions que afecta, actualment, a més de 9 milions de persones, però també a les persones que hi treballen i que en el futur seran pensionistes. A hores d’ara, s’està debatent sobre el seu futur en la Comissió del Pacte de Toledo per la reforma de les pensions.

Les nostres reivindicacions parteixen de la necessària derogació de les reformes de les pensions de 2011 (pactada pel govern espanyol presidit per José Luis Rodriguez Zapatero, la patronal i els sindicats CCOO i UGT), la de 2013 imposada pel govern espanyol de Mariano Rajoy i la recuperació del poder adquisitiu perdut per les congelacions o per la supressió de l’actualització automàtica de les pensions.

El Sindicat està participant en plataformes unitàries per informar i sensibilitzar la població, pensionistes o no, i per organitzar i convocar mobilitzacions per defensar unes pensions públiques i dignes per a totes i tots els actuals pensionistes i els futurs.

Per això, des del Sindicat donem suport a les mobilitzacions unitàries que tenen unes reivindicacions clares com les que nosaltres defensem però no aquelles que pretenen un maquillatge o que no ataquen les veritables causes que ens han portat a aquesta situació.

El Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades, que agrupa a les persones pensionistes dels diversos sindicats que hi formen part de la Intersindical Valenciana, és part molt activa del moviment de pensionistes al País Valencià i a l’Estat en participar de les plataformes unitàries com la Marea de Pensionistes o els Iaioflautes. Aquest sindicat té com objectiu la defensa dels interessos de les persones pensionistes, jubilades o prejubilades.