País Valencià

Intersindical acudirà a la manifestació amb un missatge propi marcadament reivindicatiu

16 / 09 / 2017 | Intersindical

El Sindicat crítica l’espoli fiscal i aposta per un finançament valencià, més inversions, més autogovern i més justícia social

Intersindical Valenciana aposta per una mobilització que siga unitària realment, democràtica, plural i participativa i no una mobilització controlada per la patronal valenciana i dues organitzacions sindicals. A més, el Sindicat no està per signar manifestos «asèptics que no van contra ningú», que no exigeixen responsabilitats i que no posen l’accent en els problemes reals que se’n deriven de l’infrafinançament valencià, l’espoli fiscal i el menyspreu al nostre autogovern. L’espoli fiscal és la conseqüència de les polítiques antivalencianes del govern espanyol, amb la connivència activa de la patronal valenciana, que durant anys han estat atacant els interessos de les treballadores i treballadors valencians i que ens han empobrit individualment i col·lectiva.

Per això, Intersindical Valenciana es mobilitzarà amb un manifest que pose l’accent en l’espoli fiscal que patim les valencianes i valencians que es concretarà en reivindicacions per capgirar l’actual situació. En eixe sentit, des del Sindicat es considera que cal avançar envers una hisenda pròpia, concretada amb el lema «Volem les claus de la caixa», més inversions per donar resposta al dèficit d’infraestructures, més autogovern per assolir més competències i així avançar cap un veritable autogovern que millore la vida de les valencianes i valencians, la justícia social i la redistribució de la riquesa per acabar amb les desigualtats socials.

Intersindical Valenciana, com la immensa majoria de les entitats que constitueixen el teixit de la societat civil organitzada, no ha estat convocada a cap reunió per debatre el manifest ni per tractar sobre la manifestació que dos sindicats i la patronal han convocat per al 28 d’octubre. Aquesta forma d’actuar posa en evidència la manca de transversalitat de la convocatòria en marginar a les entitats representatives de la pluralitat de la societat valenciana que han estat, des de sempre, reivindicant un finançament valencià; la qual cosa no deixa de ser un error estratègic per dues raons: la primera és que sols des de la iniciativa i suport popular es pot garantir l’èxit i la continuïtat de la mobilització i, la segona, és que no es pot renunciar a aquest suport social per acostar postures amb qui, històricament, ha ignorat els interessos del País Valencià. Així, amb actuacions excloents no es va enlloc.

Intersindical Valenciana proposarà a les entitats socials, sindicals i polítiques de la societat valenciana la redacció col·lectiva d’un manifest plural i reivindicatiu i, així, formar un bloc reivindicatiu i combatiu que pose l’accent en les veritables demandes de la societat valenciana davant les polítiques antivalencianes del govern espanyol presidit per Mariano Rajoy i pels 20 anys de governs del Partit Popular al capdavant del Consell de la Generalitat Valenciana.