Vaga general 14-N

#14nov2012, sí es pot!

#14nov2012, Vaga General laboral, social, ciutadana i de consum

11 / 11 / 2012 | Intersindical

El proper dimecres està convocada una vaga general contra les polítiques laborals, socials i econòmiques dels governs espanyol i valencià. Aquesta és la segona vaga general convocada en 2012 contra les polítiques d’austeritat imposades per la troica comunitària.

Dimecres 14N tenim una bona oportunitat per dir ben alt i fort que no estem d’acord amb unes polítiques que estan empobrint el país i les persones. Unes polítiques que generen desocupació, pèrdua de drets, supressió de la protecció social, milers de desnonaments, augment de les desigualtats socials, atac als drets de les treballadores i treballadors, dones, joves, migrants i pensionistes. El govern ha aprovat mesures clarament antisocials: reformes laborals, pròrroga de l’edat de jubilació, increments de l’IRPF i l’IVA o retallades en serveis públics com sanitat, educació o protecció social. En el sector privat han tancat nombroses empreses, sovint amb EROs injustificats, deslocalitzant-les o aprofitant la crisi per suprimir llocs de treball o substituir treballadores i treballadors. Els empleats i empleades públics també n’han resultat altament afectats, perquè a més de les mesures globals, se’ls ha volgut responsabilitzar socialment de la crisi i se’ls ha aplicat mesures complementàries com la pèrdua de llocs de treball públics, la flexibilització de les condicions laborals i una disminució significativa de les retribucions amb el 5%, la reducció dels complements de carrera i desenvolupament professional del govern autonòmic, i la supressió de la paga de Nadal.

Aquestes polítiques han portat a una degradació important de l’estat del benestar i a un retrocés dels estàndards del nivell de vida de la classe treballadora. Un atur que afecta el 25% de la població activa, milers de famílies que diàriament perden la llar, col·lectius en situació de dependència o en risc d’exclusió social que han perdut, directament o indirectament, el suport dels poders públics són, entre altres casos, exemples del panorama social que ens queda després de l’aplicació de les polítiques de retallades. Unes polítiques que no han anat acompanyades, sinó més bé el contrari, de mesures que impliquen les grans fortunes, les empreses i els bancs a contribuir solidàriament per eixir de la crisi (amnistia fiscal, rescat de la banca, banc “roín”, fiscalitat no progressiva, etc).

La vaga general és l’instrument més potent de la classe treballadora per aconseguir canvis en les polítiques socials i econòmiques, i el moment social i polític en justifica la convocatòria. Entre totes i tots hem d’aconseguir que aquesta vaga siga un èxit que obligue el govern a rectificar i a canviar la seua política per una altra que servisca els interessos del conjunt de la classe treballadora i la ciutadania.

Aquesta vaga general té el suport del conjunt dels sindicats i de la totalitat d’entitats, xarxes i plataformes socials. És una vaga general social i ciutadana ja que les polítiques del govern afecten també al conjunt de la ciutadania. Per això, les organitzacions socials estan organitzant una vaga social i de consum per visualitzar-la en barris i pobles arreu del país.

La vaga del #14nov2012 és una vaga europea. Està convocada a Portugal, Malta, Xipre, Grècia, Itàlia i l’estat espanyol. N’hi haurà mobilitzacions a França, Bèlgica, Alemanya, Regne Unit, Dinamarca, Eslovènia…. És la primera jornada d’acció i solidaritat europea que compta amb el suport de la CES - Confederació Europea de Sindicat -, la Xarxa Europea de Sindicats Alternatius i de Base, de centenars d’entitats i plataformes del conjunt d’Europa. Estem davant d’una mobilització general a Europa contra unes polítiques que afecten a totes les treballadores i treballadors.

I més. La Confederació Sindical de Treballadores i Treballadors d’Amèrica Llatina ha convocat actes de solidaritat en les principals ciutats del continent americà. A més, les diferents confederacions internacionals mundials donen suport a la mobilització.

Companyes i companys, queden poques hores pel dia #14nov2012. Cal fer un esforç per garantir el seu èxit. Totes i tots podem fer xicotets actes que poden servir per fer-ho una realitat: convocar assemblees informatives als vostres centres de treball, entitats o pobles; repartir la propaganda als vostres veïns i veïnes, usuaris dels serveis públics, companys i companyes de treball o de transport públic; portar una enganxina de la vaga en la vostra roba; distribuir la convocatòria a través de les xarxes socials, bústies vivendes… és a dir, fer d’altaveu de la vaga.

A més, cal participar en els piquets informatius. Aquests són legals. Els piquets tenen com objectius informar les treballadores i treballadors dels motius de la vaga i de suport a aquells treballadores i treballadors que pateixen la coacció dels empresaris.  En tots els centres de treball, barris i pobles s’estan organitzant piquets. Participeu i recordeu que no heu de caure en provocacions dels patrons ni de la policia. No paga la pena.

El dia #14nov2012 estan previstes centenars de concentracions i manifestacions. Participeu. En tots els pobles i barris estan convocades. Porteu roba còmoda i queviures per evitar consumir. També enganxina i propaganda del sindicat per repartir-la. Aquest material el podeu aconseguir a les seus o en la web.

Per la vesprada del #14nov2012 estan convocades manifestacions a Alacant, València, Castelló i Alcoi. Cal acudir. Feu-ho amb antelació. Busqueu el bloc de la Intersindical Valenciana per garantir que es visualitze la nostra presència.

Companyes i companys, entre totes i tots podem aconseguir que els objectius de la vaga siguen una realitat i que el malestar davant de les mesures del govern siga evident el #14nov2012. La història ha demostrat que la lluita, la mobilització serveix per millorar les condicions de vida de les treballadores i treballadors i de la ciutadania.

Companyes i companys, el #14nov2012, totes i tots a la vaga!