Repressió policial

S’nicia el procediment de sancions a les assistents a la manifestació contra la ‘llei Mordassa’

L’assemblea de col·lectius socials Juntes Sense Por, de la qual en forma part Intersindical Valenciana, ha denunciat l’obertura d’expedients sancionadors cap a persones assistents a la manifestació contra la ‘llei mordassa’ i els muntatges policials celebrada pels carrers de València el passat 19 de febrer per manifestació il·legal.

Acte contra la repressió en València.
20 / 05 / 2015 | Intersindical

Recordem que aquesta manifestació va estar convocada de forma pública, mitjançant una roda de premsa, per més d’una quarantena d’organitzacions socials. D’aquesta manera, es pretenia denunciar una mesura que del tot dictatorial com és el fet de sancionar aquelles mostres de llibertat d’expressió no comunicades a les institucions públiques i administratives.

Tota aquesta repressió sols aconsegueix unir més als nostres col·lectius, organitzacions i moviments

Tot i aquesta resposta desobedient, considerem que en cap moment s’ha amagat l’autoria de la manifestació: ans al contrari, s’hi ha donat la cara i s’ha reivindicat en nom de totes les organitzacions convocants i signants del manifest convocant, mai a nivell personal, sempre col·lectiu.

En canvi, són a nivell personal que s’estan començant a rebre notificacions administratives de delegació de govern informant de l’inici dels expedients sancionadors econòmics, amb multes de 300 a 6000 euros per persona. Tot i l’intent de criminalització cap al moviment, les denúncies no van contra les accions desobedients fetes a la manifestació, ni per cap altre fet semblant. La repressió és pel simple fet d’assistir a una manifestació pública i de desobediència civil i col·lectiva! Com als pitjors anys del franquisme i posfranquisme, es persegueix eixir al carrer i expressar la nostra veu.

Des de Juntes sense por denuncien contundentment aquesta nova mostra de repressió política i policial per part del govern espanyol i la seua policia contra els moviments socials que lluiten a la ciutat de València. Com anunciava Totes Juntes sense por anunciàvem amb motiu de la promulgació de la Llei de Seguretat Ciutadana, l’estat pretén reprimir-nos per estendre la por i fer que la resposta social a la fam, els desnonaments, les privatitzacions, la crisi i la misèria, s’ature i marxe a casa.

Però, res més lluny de la realitat, tota aquesta repressió sols aconsegueix unir més als nostres col·lectius, organitzacions i moviments socials en la lluita contra la repressió i per la transformació social real. Juntes, i (més que mai) sense por, vam ser desobedients a les seues lleis injustes i continuarem sent desobedients a les seues sancions injustes. Des de la solidaritat, el suport mutu, la cooperació.

Finalment, volem anunciar que durant les properes setmanes i mesos, i fins que no s’arxiven absolutòriament tots els expedients oberts contra el nostre moviment, durem a terme una campanya d’accions i activitats de denúncia, solidaritat i lluita als nostres carrers.

Contra tota repressió, la solidaritat és la nostra millor arma!
Hem perdut la por. Ara ho volem tot.