Solidaritat i pau

Intersindical Valenciana participa en Comissió Internacional a Colòmbia

13 / 03 / 2017 | Intersindical

Una representació de la Intersindical Valenciana participarà en una Comissió Internacional que visitarà Colòmbia durant el mes de març. La Comissió està formada per delegades i delegats de l’Estat espanyol, Itàlia, Bèlgica, Suïssa, Portugal i Alemania que representen a partits polítics, sindicats, ONGDs i entitats socials que té com objectius:

- Fer visible la problemàtica colombiana i en concret la situació de la Comunitat de Pau de San José de Apartadó que commemora el seu XX Aniversari de la massacre.

- Contactar amb les organitzacions i defensors de Drets Humans preveient futures urgències i col•laboracions.

- Donar seguiment als acords i coordinar la pressió internacional per minimitzar les víctimes.

- Conèixer les necessitats de les organitzacions internacionals d’acompanyament a defensors i defensores de Drets Humans en el nou context.

Les activitats de la Comissió Internacional tindran lloc a Bogotà, San José de Apartadó, i a diverses zones de transició on es reunirà amb entitats defensores dels drets humans, partits polítics, comissions de pau, sindicats, organitzacions de dones, consells comunals, representats diplomàtics de l’estat espanyol, belga, francès i alemany, de la UE i de l’oficina de la OACNUDH. També participarà al V Fòrum Internacional de la No Violència de la Universitat de Quindío a Armènia i mantindrà diversos contactes amb la premsa a Bogotá i Madrid.

Intersindical Valenciana, que participa en la Coordinadora Valenciana de Solidaritat amb Colòmbia i manté relacions amb organitzacions sindicals i socials del país, considera necessària i important aquesta visita per conèixer de primera mà el desenvolupament dels acords de pau i per donar suport al procés.