logo_intersindical

Intersindical Valenciana > Moviments socials > Moviments socials

Intersindical col·labora en l’elaboració del nou reglament sobre els centres de persones majors

20 / 10 / 2017 | Intersindical

Una representació d’Intersindical Valenciana es va reunir dijous 19 d’octubre en la Conselleria de Polítiques Inclusives i d’Igualtat per tractar la modificació de l’Ordre de 4 de febrer, de 2005, de la Conselleria, per la qual es regula l’autorització i funcionament dels centres de persones majors.

El Sindicat col·labora estretament en la mesa de treball creada per a tal fi amb la resta d’organitzacions i l’administració. Intersindical ha aportat tres propostes i idees per modificar el reglament que per a nosaltres són clau en l’atenció a les persones majors en centres residencials:
1-La necessitat de l’augment de la plantilla en aquestos centres, especialment de l’assistencial.
2-La implantació de sistemes normalitzats de treball.
3-La gestió per processos i una organització de les tasques a realitzar centrada en l’atenció al major com a subjecte actiu i amb capacitat de decidir sobre allò que incideix en la seua vida.

A més, Intersindical Valenciana ha defensat amb contundència la millora de les condiciones laborals de les treballadores i treballadors. Una assistència integral en tots els aspectes, com ara demanar que s’incloguen en la cartera de serveis alguns que hui no hi estan, com la perruqueria, la podologia o el subministrament de roba i calçat a aquelles persones que no disposen de mitjans econòmics per a comprar-ne.

Finalment, el Sindicat vol deixar constància de la seua preocupació i defensa dels drets laborals, així com de la seua sensibilitat per les circumstàncies que envolten a aquells ciutadans més desemparats, entre ells, les persones majors i dins d’aquest col·lectiu, les persones majors dependents.

Imatge d'una activitat en grup en el centre de dia i residència de persones majors dependents de Quart de Poblet.

El més recent