Acció Cultural presenta la manifestació del 28 d’abril

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) va presentar ahir la manifestació que el proper dissabte 28 d’abril a partir de les 18 h recorrerà els carrers de València i que enguany s’hi dóna la particularitat que són els col·lectius de joves estudiants els que la convoquen.

Representants de la convocatòria de la manifestació del 28 d'abril.
26 / 04 / 2012 | Intersindical

"Si ataquen l'educació, ataquen els joves, i si ho fan, no creix el país!"

En la roda de premsa de presentació de la manifestació han participat els representants de les organitzacions convocants i adherides:
- Toni Gisbert (secretari d’Acció Cultural del País Valencià, ACPV)
- Gerard Martínez (organització d’estudians A Contracorrent)
- Laura Peris (Bloc d’Estudiants Agermanats, BEA)
- Joan Carles Queralt (Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, SEPC)
- Almudena Morales (Associació d’Estudiants de Secundària, AES)
- Paco Molina i Eva Hernández (secretari general i responsable de Política Social de CCOO-PV, respectivament)
- Pepa Llorca i Lucia Sanchis (responsables de Política Lingüística i Joventut d’UGT-PV)
- Marc Candela i Rafa Reig (Intersindical Valenciana)
- Remei Santacatalina (presidenta de FAPA)
- Àngel Martí (gerent d’Escola Valenciana)
- Enric Valero (Ca Revolta)
- Juanvi Cubedo (Societat Coral “El Micalet”)
Toni Gisbert, secretari d’ACPV, ha obert la roda de premsa exposant els eixos de la convocatòria de dissabte:
-Primer, el fet que ACPV ha donat enguany el protagonisme als joves: són les organitzacions d’estudiants les que convoquen enguany la manifestació. La decisió d’ACPV és un reconeixement al paper dels joves com a protagonistes de les recents mobilitzacions que han tingut lloc a València, i una expressió d’aposta pel futur.
-Segon, l’afirmació de la identitat dels valencians i de la llengua i cultura pròpies, en el marc de la celebració enguany de l’”Any Fuster” (amb motiu del 50é aniversari de la publicació de “Nosaltres, els valencians”). Afirmació de la identitat i la llengua que ACPV impulsa des del treball en xarxa, en positiu i en col·laboració amb els sindicats i les entitats culturals. A més, enguany, a la manifestació assistirà una representació balear, en solidaritat amb la seua lluita en defensa de la llengua i la identitat.
-Tercer, l’aposta per un model de societat de benestar i pels drets socials, davant les polítiques que aprofiten el context de crisi per a qüestionar aquest model.
En aquest triple sentit, Gisbert ha destacat la decisió de l’entitat pel treball en xarxa, junt amb altres organitzacions. El valor de la diversitat i la pluralitat és un actiu, i la capacitat de teixir complicitats i d’arribar a acords –com el que expressa aquesta convocatòria tan oberta– permet oferir una via possible d’eixida a la crisi, des del diàleg i el consens, que ACPV ofereix com a model a un govern valencià entestat en la imposició i caracteritzat per una mala administració dels nostres recursos i pel poc de respecte a la llengua i identitat dels valencians.
Finalment, des d’ACPV s’ha instat el govern valencià a passar de les paraules als fets particularment en l’àmbit de la llengua i la cultura, davant l’evidència de la continuïtat que es manté en aquelles polítiques més regressives. El secretari d’ACPV ha posat com a exemple el manteniment de la censura de TV3, el projecte el decret de plurilingüisme, el desmantellament dels serveis municipals de Normalització Lingüística o la greu situació que pateix Canal 9, entre molts altres.
Per la seua banda, els representants dels estudiants han volgut denunciar la repressió patida per les mobilitzacions dels joves –exemplificada pels alumnes de l’IES Lluís Vives–, la mercantilització de l’educació pública i les nefastes conseqüències de les retallades en la qualitat de l’ensenyament. “Si ataquen l’educació, ataquen els joves, i si ho fan, no creix el país!”. Dins del discurs general dels representants estudiantils també ha estat fortament present la demanda de la unitat de la llengua i la reivindicació de la identitat de la diada del 25 d’Abril.
La manifestació en commemoració del 25 d’Abril tindrà lloc el proper 28 d’abril a les 18 h des de la plaça de Sant Agustí. Tot seguit, a partir de les 21 h, es deixarà pas a un concert a l’Auditori Municipal de Burjassot amb La Gossa Sorda com a cap de cartell.