25 de novembre: Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones

El masclisme mata

02 / 11 / 2012 | Macu Gimeno

El masclisme mata, s’ha cobrat la vida de 871 dones des de 1.999 en l’Estat Espanyol, 44 en 2012. Femicidis als quals sembla que la societat s’ha acostumat i que són invisibilitzats pels mitjans de comunicació, que en el millor dels casos dediquen tan sols uns minuts a la notícia i massa sovint pretenen justificar l’agressor, com hem pogut comprovar amb l’assassí de El Salobral.

877#dones assassinades des de 1999 per #terrorisme masclista en #Estat Espanyol

Totes aquestes dones assassinades no són suficients per a fer-nos reaccionar i exigir als governs polítiques reals i efectives que acaben amb aquesta xacra, denunciar les mentides de la Ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, que promet una xarxa de cases d’acollida, quan ha estat el seu propi partit qui les ha anat tancant en les diferents autonomies on governa.
Estem vivint moments durs i grans reculades socials que mereixen el rebuig social i ens conviden a l’activisme en els carrers, en les xarxes socials. Ens manifestem i mostrem la nostra indignació contra les retallades socials i laborals, les polítiques de suport a la banca i el càstig a qui menys té. Ens indignem davant la la corrupció dels governs i el desmantellament del sistema de benestar. Però la violència contra les dones segueix sent un tema ningunejat i invisibilitzat.
Sembla que la societat estiga anestesiada davant cada nova agressió, cada nova víctima. Escoltem les notícies i no ens indigna que un maltractador acabe a colps, a ganivetades o a tirs amb la vida d’una dona només perquè no ha pogut sotmetre-la al seu jou. No és d’estranyar en un país on la violència masclista s’exerceix des de les mateixes institucions i per representants del partit en el govern que amb les seues declaracions fan apologia d’aquesta i són permissius amb el tràfic de dones i xiquetes. Un govern que retalla en igualtat, que té la poca vergonya de dir que està compromès en la lluita contra la violència de gènere i acaba de rebaixar un milió d’euros en els pressupostos per a l’assistència a les víctimes. Al País Valencià el tancament de les Oficines d’Ajuda a Víctima del Delicte les ha reduït a desset en tota l’autonomia, la xarxa de cases d’acollida és ridícula i es tanca el centre d’atenció de Castelló.
Per a Intersidical Valenciana és impensable un Estat democràtic si no s’eradiquen les violències i discriminacions que som objecte les dones. Per això, exigim dels governs central i autonòmic, un veritable compromís polític per a promoure la prevenció de la violència des de l’educació i l’adopció de mesures reals i dotades pressupostàriament per a combatre la violència contra les dones en totes les seues formes i manifestacions. Per a donar l’assistència i reparació que es mereixen totes i cadascuna de les víctimes i les persones del seu entorn afectiu.
Volem construir un nou ordre social on les dones tinguem les mateixes oportunitats i drets que els homes i exigim el nostre dret a una vida lliure de violències basada en el respecte a la diversitat.
La violència contra les dones competeix a tota la societat, no només a la meitat d’ella. En tot el nostre activisme, en tota manifestació, en tota agenda política, l’objectiu prioritari ha de ser la lluita per a eradicar-la. No consentirem que se seguisca invisibilitzant que el masclisme mata i que l’única forma d’aturar-lo és invertir en igualtat.

País Valencià, 1 de novembre de 2012

RECORDA, AL TWITTER:
877#dones assassinades des de 1999 per #terrorisme masclista en #Estat Espanyol
50 #dones assassinades en en 2012 #AnaMato i #xarxes socials MUDES. I tú?
(A data 20 de novembre)