Exposicions

Lucía Bosch, entre la figuració i l’abstracció

El proppasst dimecres va tindre lloc la inauguració de Paisatges urbans a la seu de la Intersindical Valenciana.

Lucía Bosch amb dos de les aquarl·les. Foto: Marcos Runo Amador
Lucía Bosch amb dos de les aquarl·les. Foto: Marcos Runo Amador
09 / 11 / 2012 | Dolors Jimeno

Prop d’una quarentena de persones hi van assistir per a acompanyar la jove artista en la seua primera exposició individual i conéixer de primera mà la mostra d’aquarel•les que exhibirà  durant dos mesos al local de Juan de Mena.

Familiars, amistat i membres dels nostres sindicats vam formar part d’un encontre artístic molt interessant i satisfactori per la qualitat de l’obra exposada i les converses entre la concurrència. Intersindical Cultura té l’orgull d’haver acollit la primera exposició d’una artista amb molt de futur entre paletes i pinzells, sense oblidar que Lucía Bosch és doctora en Belles Arts i té ja, a hores d’ara tot i la seua joventut, una important carrera acadèmica.
L’artista va dirigir al públic unes paraules d’agraïment tant a la Intersindical per acollir-la, al públic per assitir i com a la doctora Pilar Belmonte per la presentació que reporduirem a continuació. Pilar Belmonte Useros, professora jubilada de l’Escola Superior de Disseny, doctora en Belles Arts i pintora, ha realitzat desenes d’exposicions.  A més, va cursar un màster sobre Fine Arts a Nova York. Una dona inquieta que acaba d’arribar de Berlín per a atendre el compromís amb aquest acte, cosa que Intersindical Cultura li agraeix moltíssim. És especialista en color i en aquesst moments podeu baixar-vos d’internet el seu nou llibre VER EL COLOR, OBSERVACIÓN CRÍTICA. En la darrera fira del llibre, Intersindical Cultura va assistir a la presentació de MIRADAS VIOLETA, editat, aquest sí, en paper per editorial Efecto Violeta. I per fi el text sobre Lucía Bosch i Paisatges urbans.

EXPOSICIÓN LUCÍA BOSCH ROIG
En primer lugar, muchas gracias Lucía por haber pensado en mí para esta presentación. Estaba en Berlín cuando me lo pidió y aunque me mandó imágenes por internet, esta mañana he podido venir para ver la exposición completa.
A pesar de que te conozco desde que naciste, esta exposición ha sido una sorpresa para mí, una grata sorpresa.
Lucía es una mujer callada, sonriente y delicada, pero que guarda muchas emociones en su interior.
Es Doctora en Bellas Artes por la Universidad Politécnica de Valencia, desde hace muy poco, que defendió su tesis titulada : “Archivo histórico de conservadores y restauradores españoles: la actuación del restaurador Luis Roig d’Alós (1904-1968)”.
Tiene un curriculum extenso en el campo de la restauración; ha participado en numerosos proyectos de investigación, publicaciones, congresos etc., tanto en España como en el extranjero, especialmente en Italia. Así mismo ha podido disfrutar de una beca Erasmus en Italia y otras becas más nacionales, que le han permitido ampliar sus conocimientos con una formación abierta e internacional.
En su etapa de formación ha ido absorbiendo todo lo que su entorno familiar le ha ofrecido y mucho más que con su manera silenciosa va sola captando y desarrollando. No es fácil mantener el listón alto de una familia destacada y volcada al arte como son los Bosch Roig, pero ella ha sabido encontrar su camino y sorprendernos.
Cuando esas emociones, que hablaba al principio salen, es capaz de presentarnos su parte de investigadora en una Tesis fantástica o unas acuarelas, no menos interesantes pero con un componente de descarga y liberación que nos deja ver su parte sensible como artista. Seguro que en la búsqueda de documentos, su abuelo le ha enseñado muchas cosas. También ha tenido con su madre una buena maestra en el dibujo.
Este año 2012 ha sido para Lucía muy intenso y productivo. Ha llevado paralelamente el final de su Tesis de investigación, con la creación de las acuarelas expuestas aquí, que son el motivo por el que estamos reunirnos hoy.
Veo que las pinceladas frescas y sutiles de colores reflejan un gran control de sí misma para liberarse de tensiones impuestas en los proyectos de investigación, con responsabilidades que a veces no querría tener. Se nota que lo pasas bien pintando y eso es muy importante para un comienzo.
En las acuarelas de Lucía, vemos su fuerza expresiva interna y el control del “bien hacer”, que cuida con esmero. Juega entre la figuración y la abstracción para comunicar sus impresiones y preferencias, tanto en paisajes rurales (Valencia o Teruel) como en paisajes urbanos. Las transparencias que la técnica de la acuarela permite y el manejo de los colores “limpios” nos muestra el mundo íntimo y a veces melancólico de la artista, pero decidido y seguro en su caminar.
Es su primera exposición, pero ya se vislumbran las ganas de seguir con otras muchas en el futuro. Gracias Lucía, tienes mucho que ofrecernos.
Pilar Belmonte Useros 7, XI, 2012




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.